14 augusti 2007

kandar...


Det var längesedan som jag red Tc på kandar, men igår åkte det fram igen. Man blir lite ringrostig, när man inte har ridit på det på länge, men sen kommer det mer och mer. Å roligt är det också. Han var riktigt duktig och arbetsvillig, och alldeles svettig och skummig efteråt, och fick sig en dusch. På lördag ska jag träna dressyr för Anneli igen, det var också ett tag sen nu.
Idag var jag till stallet på morgonen och hopptränade själv. Gick så himla bra och det märks att träningen på sistonde har gett resultat. Blir hoppträning för Therese på torsdag igen. Nu tränar jag på till kursen för Louise Haaga, och sen börjar tävlandet igen. Uteritt med Anna och Fresh imorgon kväll.
Direkt efter jobbet idag hämtade darlingen mig och vi åkte på möte i Falun. Åt en så himla god smörgåstårta. Brukar inte vara överförtjust i smörgåstårta, men den här var mumsig. Måste få receptet, så jag kan härmas. När vi var klara körde vi över hojen till verkstaden på klubben. Vi måste byta belten, för den har gjort sitt. Vi var bara hem och vände för att byta om till skogskläder. Tog hundarna på en timmes promenad, och sen var det alldeles mörkt. Det går så fort nu på kvällarna. Blir lite arg känner jag, för vi har inte haft någon riktig sommar i år, och nu är det nästan höst snart...grrr! Behöver en solsemester i höst! Nu ska jag nog gå och sova. Kram

Inga kommentarer: