01 augusti 2007

Långhelg för vissa...

Tro det eller ej, men jag lever! Har inte haft tid över för bloggen bara. I lördags åkte vi iaf till pappa och lillasyster Josefine på födelsedagsfika för 15-åringen. Kul att få träffa alla systrar, pappsen och faster en sväng. På kvällen jobbade vi som sagt, som vakter.

Söndagen jobbade jag på DM med Linnéa. Vi hann jättemycket och gjorde fint på både katt- och hundavdelningen, mellan kunderna.

Måndagen var jag ledig och började med ett ridpass med Anna och Fresh. Vi red ut i skogen i 1,5 tim, och Tc var pigg och glad. Härlig skog runt stallet med mil av sandstigar man kan galoppera på. På vägen hem svängde jag in och handlade present till Lottas dotter, Wilma som fyllde 4år. Var dit och fikade och tittade på Wilmas presenter och snackade med Lottispottis. Väl hemma igen tog jag tag i städning och tvätt.

Tisdag förmiddag tillbringade jag i stallet med Tippis och Tc såklart. Jobbade mellan 12-18, och efter jobbet åkte jag, Erika, Linnéa och Malin till Lisi som har fått en son 070712, lilla söta Oliver. Vi fikade och pratade en massa och beundrade det lilla knytet, innan det var dags att åka hemöver. A kom hem samtidigt efter en mc-tur till Rättvik där dom kollat på crusingen.

Idag onsdag red jag ut på Tc på morgonen. Tippan fick springa med, så har man liksom motionerat två samtidigt. Som vanligt jobbade jag mellan 12-18 och när jag kom hem hade A hämtat husvagnen från svärisarna. Vi ska nämligen åka på minisemester imorgon till Hälsingland. Hela familjen åker upp till pappas stuga i Färila torsdag till söndag. Vi ska bara slappa och fiska och förhoppningsvis sola lite. Roligt är också att båda systrarna Josefine och Ida också är där. Det var många år sen vi var där nu allihopa. Vi får se om det är sig likt. Jag tar med mig kameran, och återkommer efter helgen. Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni har det fint i stugen! Synd att vi inte hann ses något, men får bli en annan gång! Kramis