02 september 2007

givande kurs...

Kursen i helgen för Louise Haaga har gått kanonbra. Det har varit riktigt givande, och jag har kommit till ridning igen. Louise lägger upp övningarna så bra, så man får självförtroende i anridningen och sprången. På lördagen flöt det på och jag krånglade inte med en enda anridning tror jag, söndagen gick också bra, men jag hann krångla några gånger... Huvudsaken är att det har gett oss mycket och en ny platå att jobba ifrån. Vi rider för henne igen om en månad.

Vi bodde i "Gula huset" på Mora ridklubb, jag Lena och Tippan, och en massa andra ryttare såklart. Det är så mysigt stämmning och härlig omgivning på Mora ridklubb. I gula huset är det kök nere och lektionssalar, TV rum och dusch. På övervåningen är det flera sovrum att övernatta i. Jag och Lena tog ett mindre rum med två bäddar, och på kvällen såg vi på dvd, Hopplära, såklart! *ler*

Efter ridpasset och hästskötsel på lördag kväll åkte Mia, Duttan, Cayenne, Lena och jag till chinarestaurangen i Mora för middag. Vi hade supertrevligt och pratade förstås häst, men även en massa annat, innan vi avrundade efter friterad banan och glass. Då var det bara lite nattnig av hästar och gå och lägga sig som hägrade.


Här bodde Tc, i boxar där dom kan stå och titta ut över stallbacken och uteridbanorna. Det passar Tc som är både sällskapssjuk och nyfiken av sig.


Här kikar han bort på dom andra kurshästarna.


Goa Tippan hade tålamod när vi höll på med Tc HELA tiden. (enligt hennes mening, haha!)


Lenavännen och TC mannen poserar för fotografen.

Tack för trevligt sällskap och en trevlig helg stumpan! Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hallå! Skojigt med kurs, och Mora är ju så mysigt. Jag har också bott i det där gula huset :) ja, lite spännande är det allt. Kul med nya stallkamrater iaf, som också håller på med hopp&dressyr. Kram

Nutti sa...

Svar Hanna:
Ja vi hade myspys! Ja visst är det mycket roligare att omge sig med folk som rider och tävlar,och inte bara leder sina hästar när det är finväder, haha! Kram

Anonym sa...

Menar du att det finns sådana? hihihi ;) Ladda upp lite fler bilder från träningen tycker jag!

Nutti sa...

Svar Hanna:
Jag har bara videofilm från träningen. Ska köpa en USB-kabel så jag kan lägga ut videoklipp.
Kramis