09 juli 2007

semester, men jobb...

Den här veckan ska jag jobba vakt hela veckan. Vi jobbar mellan 20-24 varje kväll på Cozmoz. Det är Dalicarlia fotbollscup i stan, och det kommer massor med ungdomar hit. På kvällarna har dom anordnat ungdomsdisco, och jag vet inte vilket år i ordningen som vi jobbar på det. Det brukar iaf vara lugnt och vi stänger ju redan klockan tolv, så det är inte så jobbigt. Fredag är sista kvällen vi jobbar, och tidigt lördag morgon åker vi ett gäng till Gotland på mc-semester.

Igår gjorde vi inte så himla mycket, det är ju bara regn och regn hela tiden, men jag och Lena kollade iaf på hästen på morgonen, som hon är spekulant på. Den såg riktigt fin ut, och ska provrida nästa vecka. Spännande, hoppas Lena blir med häst och kan ha den i samma stall som mig. A och en kompis till familjen, började byta växellåda på hästlastbilen, äntligen! Den har ju tyvärr stått nån månad igen nu. Dom blir, om det går som planerat, färdiga idag. Sen är vår tanke att sälja lastbilen och köpa hästtransport igen. Har kollat på alla möjliga tänkbara märken, men jag vet inte än vad det blir vi köper. Det var alldeles lysande att få visningar på några olika vagnar, när jag var på hästtävlingar i Strömsholm. Då kan man känna och klämma och prova bommar och luckor osv. Henra var ett märke jag blev imponerad av faktiskt. Dom förespråkade att man skulle ta högtryckstvätten för rengöring på insidan så det blev riktigt rent, medans alla andra märken säger, att det bör man inte göra, för då kan vattnet leta sig ner, där det inte ska vara. Det var den med helgjuten kaross. Dessutom har dom om jag inte minns fel, 15 års garanti på sitt aluminiumgolv. Ja vi får se, det är ju en prisfråga också.

På kvällen var jag och E ut till våra vänner Fredrik och Filippa och hälsade på. Dom har ju både fått bebis och köpt ett hus, som dom är i full gång med att renovera. Det blir kalasfint och huset har en bra planlösning. Jag tror dom kommer att stortrivas där, och jag ser fram emot grillkvällar på deras härliga altan, *ler* Men stackrarna har väldigt mycket jobb med nyfödd och husrenovering samt egen firma. Kanske hinner dit och kan hjälpa dom med något. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

ÅH, gotland låter härligt! Hoppas det kommer lite somamrväder till dess också, så ni slipepr åka i regn! Kramis!

Nutti sa...

Svar Ida:
Ja varken jag eller hjärtat har hunnit besöka Gotland än, så det är spännande. Mmm, mc-väder tack!
Kramis på dig