19 juni 2007

SM i hoppning i Falun

I söndags hann jag äntligen iväg till Falun för att se på SM i hoppning. Tävlingarna hade hållt på sen i tosdags, men jag har ju tyvärr jobbat. Jag åkte med min goa vän Lena, och väl på plats så kom syster Hanna och hennes pojkvän Henrik dit. Så roligt att träffa dem en stund. Sen kom även min bästa killkompis, Peter till tävlingarna. Vi skulle försöka hinna umgås någon dag framöver, medans han är i Dalarna. Han har flyttat till Linköping, så det är lite för långt för att hinna umgås speciellt ofta. Träffade många bekanta ansikten mellan klasserna. Tävlingarna bjöd på stjärnor från hoppeliten, så som Peter Eriksson , Jens och Peder Fredricson, mfl samt Helena Person, som tog hem SM titeln framför näsan på Peter. Mycket välordnat arrangemang i alla fall, och jag tror både ryttare och publik var väldigt nöjda. Hoppas på att dom får anordna SM även nästa år. Kul var också att Leif Hall som byggt banorna fick mycket beröm av Maria Gretzer.
Igår måndag red jag på förmiddagen och lunchade med Lotta på Max innan vi började jobba. På jobbet var det dags för månadens massage. Man blir helt yr efteråt och alla ser helt manglade ut när dom är klara, haha! Men det är riktigt bra att få den där massagen, för vi får inte ont i ryggen av alla lyft längre. Sen har jag sällan migrän numer sen vi började med den. Tack chefen! Direkt efter jobbet så åkte jag hem till Mia, Johan och lilla Nora, för att prata om midsommarfirande och matbestyr osv. Vi blir 13-15 personer som ska fira tillsammans, så det blir lite att rodda med, men det ska bli väldigt trevligt. Nu ska jag hoppa i duschen sen gå med Tippan och därefter jobba. Hörs sen. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att du fick se tävlingarna, själv jobbade man :P Låter som ni får en trevlig midsommar, hoppas bara vädret hålelr sig fint också! Kramar

Nutti sa...

Svar Ida:
Tråkigt att du jobbade och inte kunde vara med till Falun. Vad ska ni hitta på då till midsommar? Skulle bli fint väder med uppehåll på midsommar...

Kramis från syster