20 juni 2007

gamla minnen...

Igår tisdag, direkt efter jobbet kom min goa vän Peter hem till mig, åtföld av Anna. Vi har alla tre gått tillsammans på gymnasiet i Leksand, för en massa år sedan. Vi fikade och snackade gamla minnen från skoltiden, men framför allt kollade vi på en VHS film som vi gjorde som ett projekt i skolan. Åh, jösses vad vi skrattade! Anna har ju berättat att hon i alla år har haft filmen hemma hos sig, och hon är den enda som sett den, och sagt att vi också MÅSTE se den. Och det var ett bra beslut av oss att äntligen göra slag i saken att se den. Filmen i sig är ju helt värdelös, men att se sig själv och dom andra i dom olika rollerna är ju kalaskul! Efter några timmar åkte Anna hem och jag och Peter hälsade på Tc och därefter bilade vi omkring en stund och kikade på fina hus vid vatten och mysiga sommarstugor, innan jag blev hemskjutsad igen.

Idag onsdag tog jag och A oss sovmorgon, innan vi tog hojen ner på stan där vi åt lunch med Lotta på thai. Vi har haft lite olika säljare på jobbet idag och det har kommit varor flån flera leverantörer, så vi har haft fullt upp hela dagen med det, och våra kunder. Kul, för då går dagarna fort. Egentligen skulle vi åka hoj med några fler ikväll, men vädret har ju bjudit på regn flera gånger under dagen, så vi hoppade över det till en annan dag istället. Nu ska jag åka till stallet och rida. Imorgon är det min sista arbetsdag, innan semestern börjar. Det ska bli så skönt, hoppas bara på strålande väder i fyra veckor framåt. Kram

Inga kommentarer: