16 juni 2007

sen i torsdags...

Kom ju hem i torsdags runt ett på eftermiddan. Var lite trött efter kryssningen, men efter en powernap på soffan var ordningen återställd. Var ut i stallet och longerade TC i ridhuset, för att det regnade. På kvällen åkte jag, A och E till Bakfickan och käkade god mat. Det var iskallt ute på kvällen, man kan inte fatta att man simmade runt i plurret för en vecka sedan, då det var 30 grader varmt ute. Hoppas värmen kommer tillbaka blixtfort.

Fredag var det jobbdags igen. Käkade en nyttig lunch på Max innan jag plikttroget stod på jobbet klockan 12. Vädret började bli varmare igen och folk verkade trivas i sina trådgårdar igen, för det var inte allt för många som hittade in till oss i butiken. Men det är tur man har trevliga kollegor att fördriva tiden med i alla fall. På kvällen var jag och red ett dressyrpass på Tc på utebanan. Han blev svettig i solen och han fick en välbehövlig dusch efteråt. När jag kom hem hade A grillat kött som vi mumsade i oss.

Idag lördag började jag jobbet klockan tio och slutade två. Tiden gick långsamt, den har en tendens att göra det när solen skiner utanför, och på nåt vis lockar på mig. Skitjobbigt faktiskt, för jag får nästan lite panik och tänker, tänk om det här är den enda solen i sommar och jag inte hinner vara ute och njuta. Jobbigt värre! Men jag har semester från midsommar och drygt fyra veckor framåt, så jag håller tummarna för värme och sol även då. På eftermiddagen har jag och A åkt hoj, och hälsat på lite här och där. Ikväll vet jag inte vad jag ska hitta på, A jobbar ju. Ha det så bra. Kram

Inga kommentarer: