29 maj 2007

början på veckan...


I söndags efter solningen tog jag och darlingen en ganska lång och skön hojtur, som vi avslutade på bakfickan med en god italiensk pizza. Vi kom hem vid åtta och det var så skönt väder, så vi tog hundarna på en långpromenad i skogen. Var hemma vid tio igen och sen var det snart dags för bingen, efter en väldigt lång dag.

Måndagen var inte mer spännande än att jag var hemma på förmiddagen och åt lunch med Lotta innan jobbet. Vi skvallrade om helgens bravader och sen jobbade vi. Gjorde inget alls mer än att fixa i stallet på kvällen och äta middag med A.

Onsdagen började jag i stallet efter frukosten. Jag och Tippis kom dit, och två av stallhundarna var redan där. Malte, som alltid snäll och go, och Kajsa som Tippan träffat flera gånger, men som idag tyckte att Tippan skulle ha stryk. Kajsa gav sig på Tippis, men hann inte bita hål på henne, men Tippan blev jätterädd och skrek rakt ut. Sen ville hon bara sitta i bilen, hon som älskar att spring runt i stallet. Stackars min lilla älskling. Hoppas hon bara inte börjar ogilla tikar nu. Hon funkar ju bra med alla hundar idag, och brukar kunna leka med typ tio dvärgpinschrar samtidigt.

Åkte till stan vid elva och åt lunch med Vincent och Lotta, på thairestaurangen. Han var hemma från Gävle några dagar, och det var kul att träffa honom en sväng. Jobbade mellan 12-18. Direkt efter jobbet käkade vi alla tillsammans och hade sedan personalmöte på jobbet. Vi höll på i två timmar och sen åkte jag hem och hamnade såsmåningom här vid datorn. Imorgon är jag ledig, och vet inte än vad jag ska hitta på, mer än att rida och gå med Tippis förstås. Hörs sen, kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Tippis, så får man inte göra mot henne :( Hoppas dock att det inte blir något problem i fortsättningen! Ses snart :) Kram

Anonym sa...

Åååh, tippan då! :( Stackars baby. Nej det var inte så kul hos doktorn, men jag beskriver det kanske lite värre ändå, så pappsen & Henrik ska tycka synd om mig.haha! Jag satt faktiskt och kollade riktigt fascinerad medan hon sprutade :) Weee, vad skoj det ska bli i helgen *håller tummarna för vädret bara* Lillasyster ska nog också dit, men med en kompis.