31 maj 2007

Lite shopping, fika och jobb...

Vilken tur att jag var ledig i onsdags, för när jag hade gått upp och käkat frukost, tyckte min mage att den skulle göra ont, väldigt ont, det är den veckan, och jag och Tippis lade oss på soffan under dunfilten. Till slut somnade jag och vaknade närmare tolv på dagen. Jösses, måste ha varit trött. Det är nog allt tråkigt regnväder som gör mig seg och trött. Ringde till Vincent och stämde träff på Kupolen för lite shopping. Vi käkade på Tacobaren och kollade sen runt i alla möjliga affärer. Senare tog vi en fika med två tjejkompisar, och satt både länge och väl och snackade skit. Tänkte tillbaka på tiden när jag bodde i Stockholm, då fikade man alltid med sina kompisar. Det är ju jättetrevligt ju! Köpte en duk till köksbordet på Hemtex, och fyndade såklart på H&M, som vanligt, köpte en bikini, ett linne, ett par solisar och en scarf till håret. På Indiska hittade jag en kepa. Till slut var det hög tid att åka hem. Jag och A städade av lite och åt mat tillsammans, innan jag for till stallet. Longerade Tc i ridhuset så vi slapp regnet. På kvällen vid 20.45 var det dags för vaktjobb på Bolanche, och gymnasiefest. Först kom ingen, sen kom ingen, sen kom 600 st, som på en given signal. Trängsel och irritation att vi inte kunde släppa in ALLA på en gång! Kvällen gick bra utan större ingrepp. På slutet var det tyvärr inte lika lugnt, och polisen fick rycka ut några gånger. Kom i säng äntligen vid fyra på morgonkvisten. Stackars A skulle upp sju till jobbet. Jag däremot kan ju ta sovmorgon i värsta fall. Vilket jag valde att göra såklart. Hann till stallet för att mocka innan jobbet. Nu på kvällen har jag fixat lite här hemma med tvätt och småplock. Nu ska jag handla och gå med Tippan. Kram

Inga kommentarer: