01 april 2007

Uppdatering...

Fredag:
Hade hästarna på morgonen, och efter att jag gjort stallet och släppt ut dom andra kusarna i hagen åkte jag och Tc till ridklubben och hopptränade lite. Hem för en dusch och tog cykeln till jobbet. På väg dit käkade jag på Burger King. Efter jobbet var det bara att bajka hem för att byta om, och åka och jobba som vakt på Cozmoz.

Lördag:
Hade morgonfodring igen, och gick upp extra tidigt (06.30) för att hinna bli klar innan Lena skulle hämta mig halv åtta. Blev precis klar med alla stallbestyr innan det var dags att följa med på hundutställning i Ludvika. Hade tagit med kameran med nyladdade batterier, för att kunna bjuda er på massa hundbilder, men något var fel så det stod att dom inte var laddade. *grrr*
Kul i alla fall att se alla olika hundraser, och deras hussar och mattar! Innan vi lämnade Ludvika så fikade vi hos valpköpare till Lena. På vägen hem kikade jag och Lena på en ridanläggning i närheten, och sen var det hög tid att åka hem och sussa på soffan med lillsessan, Tippan. Halv åtta var det dags att börja jobba igen. Vakt på hela huset gungar. Mycket folk som vanligt, men trevligt! I säng vid fyra på morgonkvisten.

Söndag:
Äntligen sovmorgon! Sov till tio, då tyckte Nova att det var dags att stiga ur bingen. Med lite frukost i magen åkte jag och Tippis till stallet och fixade klart till Tc. Idag får han minsann vila, för matte orkar inte rida! Härlig vårsol ute och det var på sin plats att äta glass. Sen åkte jag och A till vår vän TC för att ta en vända med motorcyklarna. När vi åkt en mil ca blev det knas med TC:s batteri och vi fick vända. Men det var ändå riktigt skönt att komma ut på årets första motorcykelvända. När jag kom hem satte jag och Tippan oss i en stol mot väggen och somnade i solen. Mysigt värre, men man känner sig helt IQ befriad när man sen vaknar alldeles yr. Måste var vätskebristen eller nåt. Nä nu ska jag slappa lite mer, för imorgon är det jobb igen. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, din helg började väldigt intensivt, tur att söndagen blev vilodag :) Vädret är ju underbart, vilken tur vi har att det börjar bli vår! :) Hoppas allt är bra, kram!

Nutti sa...

Svar Ida:
Ja det får vara intensivt, bara man får återhämta sig. Det är lättare att göra det när solen skiner. Älskar vårvärmen. Kram på dig stumpan