02 april 2007

Ljusparty...

Dagen började som vanligt med klockradion som slog på klockan sju. Dags att kliva upp för att åka till stallet. Inte så jobbigt nu när solen lyser på morgonen. Först tog jag vägen förbi OK och tankade upp lastbilen med diesel. Hästarna fick mat och fick komma ut i hagarna. Jag och TC och Tippan åkte till ridklubben, och medans Tippis solade mot en vägg så longerade jag TC. Han såg mjuk och avspänd ut.


Hem igen för att duscha och bre macka till eftermiddagen. Skulle ta cykeln till jobbet, men först fick jag pumpa den där rackarns pyspunkan jag fått på mitt nya bakdäck, men sen var det bara att ge sig av ner på stan. Käkade som vanligt lunch med Lotta, innan vi började jobba. Lugnt på jobbet idag så vi hann fixa med lite som skulle göras om, och även beställa varor.


Vid stängning hämtade Mia upp mig och vi åkte iväg på ljusparty, som jag var medbjuden på. Köpte dessa söta ljusglas och härliga doftljus till. Älskar ju rosa så dom ska nog passa in. Fick gott fika med the och smörgås efteråt. Det var trevligt, tack Mia vännen.


Skimmer trio!
Mia skjutsade tillbaka mig till cykeln, och ja det var pyspunka igen. Tog mig och cykeln till OK och köpte en pump, för den vi har hemma är så stor att den inte går att ta med. Och känner jag mig själv rätt så kommer den här pyspunkan inte bli lagad än på ett tag. Pumpen passade till och med på min cykel, där det suttit en pump förr. Kunde ju inte bli bättre. Nu har ni matats med massa onödigt vetande igen, så det är dags att sluta skriva. Hörs imorgon. Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Ljusparty låter trevligt! :) Så söta ljusstakar och ljus du fick tag på :) Kram