25 april 2007

Swich...

Starten på den här veckan har gått med ilfart. I måndags hade jag inte morgonutfodringen, men var där tidigt i stallet för att hinna åka och träna med TC. Vi red dressyr och han kändes bra mot slutet. Sen det vanliga, dusch och breda macka till rftermiddagen på jobbet. Jag och lotta åt lunch på Tzatziki innan det var dags för jobbet. När vi kom till jobbet var det kaos! För det första var vi två man kort och det var mycket folk, som självklart ville ha hjälp, och dessutom var vår massör där och väntade på att få massera oss. Vi får massage en gång i månaden, och sen vi började få det har det funkat med våra ryggar och alla tunga lyft varje dag. När jag fick massage hade Lotta det riktigt körigt uppe i butiken, och tvärtom. Man blir inte på så bra humör när man sliter och inte räcker till hur man än beter sig. Inge roligt när man inte kan ta sig tid med kunderna. Sen krånglade datakassorna typ hela tiden, dom hängde sig och man kunde inte använda tangentbordet på den ena. En riktig pissdag med andra ord. När den äntligen var slut och vi fick stänga, var det dags för foderutbildning på Scandic Hotel. kom hem vid 22 och stupade i säng.

Tisdagen hade jag hästarna på morgonen. Sen tog vi, jag och TC oss en tur till ridklubben för ett pass dressyrträning. Hem igen för dusch och skulle ta cykeln till jobbet, men som ni vet lever mitt bakdäck sitt eget liv, och nu var det platt, igen! Tog bilen istället och lunchade med lotta. På jobbet flöt det på som det skulle och vi hann gör lite fint också, skönt med ordning och reda. Efter jobbet när jag kom hem hade darlingen gjort grillspett som han grillade och det var så gott. Älskar grillat! Efter maten tog vi alla doggsen och bilen och åkte till skogen. På vägen dit stannade vi och kollade in en ny stallplats till TC. Där finns ridhus och uteridbana och det är mycket välskött. Stallet rymmer ca tio hästar, och det är ganska lagom, så blir det inte så mycket spring och oroligheter. Tror nog TC skulle kunna trivas där, kanske blir det stallet vi flyttar till. Reserverade en box iaf. Vi gick en halvlång runda med hundarna innan vi åkte hem. Kram så länge

Inga kommentarer: