22 april 2007

Trevligt veckoslut...

Igår kväll blev jag hämtad här hemma av Mia och vi åkte hem till henne och Johan för att äta middag. Det var supergott och himlans trevligt att umgås och snacka om allt möjligt, mellan himmel och jord. Tack, ni e så goa! Efter middagen åkte Johan för att jobba och jag och Mia hade tjejförfest, med hårlockande och sminkande, som två fjortisar, och himlans skoj! Vid elvasnåret släntrade vi ner på stan och entrade Bolanche. Inte så mycket folk ute då, men det ramlade in lite vartefter. Vi tog en sväng på S2 oxå, för skojs skull, bara det att tidningen kom fram och frågade om dom fick ta kort på oss, och ja det gick väl bra, sen undrade dom namnen på oss och vad vi skulle hitta på i sommar, och sen frågade dom vilken ålder vi hade och då blev det liiite pinsamt. Öh, vi e typ för gamla för S2, kläckte vi ur oss. Tänk om dom skriver det..... Haha! Tillbaka till Bolle efter en Cosmopolitan var på S2. Där hade det kommit lite mer folk, men inte så många man kände. Innan det stängde gick vi ner på Centrumgrillen för en flottig nattpizza. Där lyckades Mia med kontstycket att lägga pizzan på golvet. Ja, ja lite skit rensar magen.... Haha! Vi hade i alla fall en kul kväll, som jag gärna gör om stumpan!

Idag har jag inte gjort överdrivet många knop. Väcktes av Nova klockan sju, var upp och släppte ut doggsen och gav dom mat, sen stupade jag i säng igen och hundarna efter. Sov till tio halv elva ungefär, då jag gick upp och åt frukost. Latade mig ända fram till halv ett då E ringde från mamma och ville komma hem. Hämtade honom och vi åkte och fikade hos Mia och Johan. Tippan fjäskade hela tiden och kråmade sig för att få smaka fika hon med. Sen åkte jag och E till Falun och hämtade Y. Åkte hem med barnen och sen vidare till stallet efter ombyte till ridkläder. Mötte upp dom andra i stallet och vi tog en uteritt med alla fyra hästarna. Åringen fick gå med som handhäst, och försökte busa hela tiden. Tc var riktigt glad när han fick sällskap ut i läskiga naturen. När jag kom hem hade A kommit hem från sin spa weekend. Han hade haft det bra men var trött, allt är ju så intensivt när man åker bort över en helg. A lagade lasagne på kvällen och vi glodde på TV. Ja det var min helg. Kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej syster! Du verkar ha haft en trevlig helg, A med :) Att inte mitt jobb bjuder iväg mig på italien-resor och spa-helger... Det tycker jag att jag är värd! :) Hopaps allt är bra med er trots måndag och ny vecka! Kramar

Anonym sa...

Hej hej syster! Roligt med party-helg, och tidningen och allt :)) Jaa, men vad bra om du kan få en medryttare, någon träningskompis så ni kan komma igång, det är väl dags för TC att bekänna färg nu :)Är det fint stall och hagar då? Kraaam