27 april 2007

Not much!

Det har varit lite inspitations torka här på bloggen. Tycker inte att det hänt så mycket, och den ena dagen är ju den andra lik, i det stora hela. Men det kanske är så det är, bara att rapportera om vanligt tråk, tills det händer något roligare! Haha! Jag har på onsdagen hunnit med stallfix och cykeltur till jobbet. Underbart varmt och skönt väder, var alldeles svettig när jag kom till jobbet, fast jag var nyduschad och sval när jag åkte hemifrån. Lunchade med Lotta på Tzatziki och vi fick sällskap av Junior, han e alltid trevlig och lättsam. Jobbet gick bra och rullade på i lagom takt. Cyklade hem och åt med darling och sen åkte vi till skogen med vovvarna. Åh, vad dom ääälskar att springa i skogen. Sen var det lite datortid på kvällsakvisten.

Torsdagen bjöd på sovmorgon, då ridningen var planerad till kvällen med hoppträning. Åkte till stallet och iordningställde allt så det skulle vara klart till kvällen. Hann inte ta cykeln till jobbet, eftersom jag skulle ha lite tight om tid efter jobbet. Lunchdejtade med både Lisi och Lotta. Vi käkade på Kina Garden, mumsigt värre! Tolv var det som vanligt dags för jobbet igen. Vi hade det relativt lugnt hela dagen, antar att det fin fina vädret håller folk kvar hemma, poandes i sina trädgårdar, eller flanerandes ute i solen, käkandes glass! Det är väldans bra att ha ett jobb, skulle inte vilja vara utan, men ibland är man avundsjuk på dom som inte har! Haha! Åkte hem direkt jag slutade, och bytte till ridkläder och tog lastbilen förbi OK och tankade diesel. Väl i stallet skötte jag Tc och lastade och for till Bäckan för hoppträning. Hann se några övningar på gruppen före. Tc var inte lika alert och framåt som förra veckan, men det var en givande träning, och vi fick kämpa som bara den. Båda helt svettiga när vi var klara. Skönt!

Idag fredag ska jag jobba på DM mellan 12-18 som vanligt och efter jobbet hinner jag bara cykla hem och byta kläder och åka och jobba som vakt på Cozmoz. Vi hörs imorgon, från och med då är jag ledig fem dagar framåt i följd. Ska bli såå skönt. Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

wooohoo, fem dagar ledigt!! Härligt, det kan behövas också. Så man får komma ut i solen lite och byta den snövita färgen man har på kroppen. Jag är på väg till jobbet strax, inte så sugen som sagt när det är strålande väder ute, jobbar till 01-02 också. Mårr. :) Jo, det där med ponny är mycket fiffigt! :) Kramisar!

Anonym sa...

Hej hej!

Kikar in till dig via Milla och ville bara lämna ett litet avtryck!

Kram Ulle

Nutti sa...

Svar Hanna:
Ja det ska bli skönt att vara ledig, jobbar tre nätter dock. Haha! Kram Sofia

Svar Ulle:
Ååå, vad roligt med lite nytt besök, du e så välkommen! Kram Sofia