10 april 2007

som en dans...

Inte hade jag behövt gruva mig igår heller, tisdagen har gått som en dans. Började i och försig med att jag var kolossalt trött imorse, så jag tog lite extra sovmorgon. Gick upp och åt frukost innan jag åkte till stallet, för att mocka till Tc och göra iordnig höpåsar och kraftfoder. Hästarna får ju mat fyra gånger per dag, och då ska givorna stå färdiga så det blir lätt för den som utfodrar. Åkte sedan hem och duschade och gjorde mig klar för jobbet. A fixade punkan på min cykel (tack darling) och jag bajkade ner till stan där jag och Lotta hade lunchdejt.

Jobbet var trevligt och flöt på ganska fort, innan det var dags att stänga butiken. Cyklade hem till A som gjort god middag lagom till jag kom hem. "Så du hinner äta innan du ska åka och rida" som darlingen sa. (kärlek) Vi åt och sen följde E och Tippan med ut till stallet. Gjorde iordning Tc och vi lastade och åkte till ridklubben. Där var det full verksamhet, med ridande elever och andra hästtokiga. Red på utebanan och Tc kändes finfin. Riktigt framme vid handen från början och hade ett bra påskjut, och avslppnade rörelser. Kul, för jag var inte alls pigg på att åka och träna på kvällstid först. Har nämligen under många år jobbat sådana tider att jag bara kunnat rida efter nio på kvällarna och då är man inte hemma förrän halv elva, elva på kvällen. Det blir kämpigt i längden. Så förspänt som jag har det nu, har jag alltså inte haft det så länge. Då jag kan rida på fm. och sedan jobba mellan 12-18 och ha kvällen fri. Det är riktigt skönt. Men idag gick det bra och vädret var skönt och det hann inte bli mörkt ute heller.

Nä, nu är det sovadags, om jag ska ta mig ur sängen imorgon bitti. Annar blir det samma visa imorgon som det var idag. Ha det så bra, så hörs vi! Kram

1 kommentar:

- sa...

Tjingeling syster! Det var ingen dum idé, vi får fundera vidare på det. Hoppas allt är toppen. Kramis