14 april 2007

Sol, ledighet och god gärning...


Sooolen lyser och inte ett moln på hela den klarblåa himlen, och det är redan 10 grader varmt. Kan det bli bättre när man är ledig?! Idag hoppas jag på en hojtur, men det beror på om jag kan åka med någon av dom andra... våran , eller min sadel är inte riktigt färdigbyggd än, men på gång. Hoppas på att jag kommer sitta någorlunda bekvämt på den nya sadeln, den gamla va ju stor som en fåtölj och superbekväm... den som håller på att tillverkas är inte så stor och skön, men bättre än en sån liten bönpall i alla fall.

Igår red jag på förmiddagen och jobbade på DM mellan 12-18 som vanligt. Direkt efter det jobbet var det dags för nästa jobb. Vakt på Cozmoz där Idol Danny uppträdde. Småtjejerna var som galna i honom, och alla skulle fota honom hela tiden. Innan han gick av scenen gav dom honom rosor såklart och presenter, men jag fick syn på en tjej som satt i bakgrunden med sin ros kvar. Det var samma tjej som jag sett när hon skulle gå in och fick panikångest när mamman skulle lämna henne vid dörren. Mamman följde till slut med henne och lämnade flickan där jag sedan hittade henne med tårar i ögonen. Jag gick in backstage och frågade Danny om jag fick ta med flickan så hon fick lämna rosen. Gick och frågade henne om hon ville gå bakom och träffa Danny och ge honom rosen. Först blev hon så chockad så hon vägrade, sen ville hon såklart följa med, men jag fick leda henne hela vägen och stödja henne för hon trodde hon skulle svimma stackarn. Vi tog lite vattenpause på vägen, men sen tog hon mod till sig och vi knackade på i logen och Danny öppnade och gav henne en stooor kram och hon överräckte rosen och så fick hon en kram till. Gissa om hon höll på att falla ihop av lycka efteråt. Stackars liten. Men jag hade gjort dagens goda gärning i alla fall. Tänk att idoldyrkan kan va så stark. Vi hörs sen. Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du är snäll och gullig!
Du är så omtänksam!!!
Kram till världens bästa ZooFia!!!

Anonym sa...

Åh vad sött av dig syster! Tänk så glad hon måste varit att hon vågade, och att den där vakten var så snäll :) Hoppas du får din hoj-runda idag! Kramis