04 april 2007

Utbildning...

Tänk att mina dagar är så lika varandra. Måste skriva om lite annat än vad jag gjort på dagarna. Annars blir läsningen här inte speciellt varierad. Men det är väl så en dagbok oftast är kanske. Tisdagen började med stalltjänstgöring och ridklubbsresa med Tc och lite longeringsträning. Tippan var inte med denna morgon, för hon fick följa husse och dom stora hundarna till skogen under tiden. Efter stallet fick jag skynda mig hem för att hinna duscha och göra mig klar. Cyklade ner till stan i värsta blåsvädret och självklart motvind. Lunchade med Lotta på Tzatziki, och där bjöds det på god kycklingfilé och gorgonzolasås. Smaskens! Jobbdagen rullade på som vanligt. Före och efter jul berättade jag att otroligt många människor var onödigt otrevliga, men nu sen solen hållt sig framme längre på dagarna, verkar det som folk mår bättre. Det tackar vi verkligen för, jobbet blir 100% roligare då.

Efter jobbet gick vi till Luna och chefen bjöd på pizza. Klockan halv åtta var det dags för foderutbildning på Scandic. Där bjöds det på stora mackor, men vi var ju proppmätta redan. Halv tio var vi klara och jag cyklade hem till darlingen och dogsen. Varvade ner med lite American Idol. Jösses vad uttagningarna är pinsamma, men roliga som fan. Tänk att alla miffon verkligen tror att dom kan sjunga på största allvar. Men det är bra att dom bjuder på sig själva så vi elaka TV tittare har något att skratta åt!

Idag är jag ledig och har en del på schemat som ska hinnas med. Från början såg det ut enligt följande: stalltjänst, rida, vaccinera Tippan, möte i Falun, hovslagaren ska sko TC, umgås med Mia. Men jag skjuter upp en del av det så slipper jag stressa. Har gjort stallet klart och nu ska jag äta frukost och duscha. Sen åker jag till Falun på möte. Hovslagaren måste jag självklart passa. Vi får se vad som hinns med sen. Hörs sen. Kram

Inga kommentarer: