25 mars 2007

Vår i luften och sommartid...

Men vad härligt väder det har varit idag! Jag och Tippan har suttit i solen länge, där temperaturen mätte 23 grader varmt. Tippan älskar värmen precis som matte och ligger gärna i solen och myser och sover. Dom flesta hundar vill ju ha skugga. Tror det är väldigt många dvärgpinchrar som dyrkar värmen. Hon letar även upp solen inomhus, när den lyser in genom fönstret lägger hon sig där.

Jobbade vakt på S2 på stan igår. Kvällen var ovanligt lugn och folket som rörde sig i nattlivet var glada och trevliga. Jag tycker om att slänga käft med trevligt folk och behövde inte ens göra en tillsägelse. Blir ju tyvärr sent som vanligt, vi stänger två, och sen tar det nästan en timme att tömma och efter det eftersnack och käk, så man kommer i säng med lite tur halv fyra. I natt var det ju dags att ställa fram klockan också till sommartid.

Blev väckt av Nova som pussade mig i ansiktet och ville jag skulle gå upp. Men det var liiite för tidigt för min del, så husse fick gå upp istället. Han var ju ledig igår, och hemma med pojkarna och dogsen. Gick i alla fall upp vid tio och efter frukosten lastade vi hundar och oss i bilen och for till skogen. Det var en sagolikt skön promenad med vårvärme och sol som silade sig fram mellan träden. Underbart! Hoppas, hoppas den håller i sig nu, och blir till en tidig och för mig mycket välkommen sommar.

Åkte till stallet vid lunchtid och gav grabbarna hö i hagen. Dom njöt också av värmen och slumrade i solen. Fixade i stallet en lååång stund. Tiden kan verkligen rinna iväg där. Tippan älskar att vara i stallet, hon springer omkring och undersöker hela gården och leker lite med stallvovvarna. Efter det tog vi bilen till husse som fixade med motorcykeln, så den ska bli körklar efter vinterns ombyggnad. Vi vill gärna ut nu och prova den!

På sena eftermiddagen tyckte Tippan och jag att en sovstund var på sin plats. Hon e för go, ligger ihoprullad vid min mage när jag sover på sidan, eller tätt intill sidan på mig hela nätterna. Efter en god middag som A lagat, åkte vi och handlade på Coop. Nu på kvällen har jag varit i stallet hos Tc och skött om honom lite extra. Tvättat svansen och slagit på en tappsko fram. Nu ska jag sova för imorgon är det träning och jobb igen. Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med vårväder! Här skiner solen idag med, gjort hela helgen, men då har jag ju jobbat :( Kanske hinner ut en sväng idag efter skolan och njuta lite iaf! :) Är ju ljust en timme längre nu, blir det inte så? :)