27 mars 2007

Det var längesedan jag cyklade...

Igår morse tog jag och Tippan och TC oss en morgonpromenad i solskenet. TC var superpigg och taktade mest hela tiden. Tippan sprang lös och njöt av solen, och jag blev mest svettig. Sen var det som vanligt dax att lämna stallet och ta en dusch för att göra sig klar för lunch med Lotta och jobb. Känns trist att gå och stänga in sig på jobbet när det är så fint väder. Vill bara vara ute och njuta av vårsolen. Grilla korv i skogen och låta doggsen spring så mycket dom orkar. Men plikten kallar och ska man ha nå lön e det bara att bita ihop. Skulle vara värre att stå arbetslös ju.

Hela förra sommaren stod min cykel i förrådet med punka på båda däcken och kom inte ut en enda gång, men i år vill jag cykla till jobbet så ofta jag kan. A ringde mig på jobbet och sa att han fixat sprillans nya däck och slangar till min cykel. Jiippiie! Då är det bara att börja cykla igen. Tack darlingen min! Måste köpa ett lås också, annars försvinner den väl genast på momangen. Ska cykla idag så jag får ställa in den på jobbet sålänge. Undrar hur lång tid det tar att cykla till jobbet? Jag gick mycket till jobbet förra sommaren och det tog ca 45 min, så jag gissar på en kvart med kärringhondan. Nog snackat om ingenting, nu ska jag ta Tippan på promenad och sen göra mig iordning för jobbet. Husse tar ut alla tre hundarna i skogen efter lunch så Tippan får stanna hemma idag, och inte följa mig till jobbet. Hörs sen! Kram

Inga kommentarer: