19 mars 2007

Seg dag...

Var ju rejält trött igår efter partaj och resande. På tåget hem var jag och Lotta typ helt utvecklingsstörda. Satt och pratade i mun på varandra och ingen lyssnade. Helt sjukt disträ man kan vara ibland. Som vanligt när vi kommer på samma plats, snackade vi om allt och inget, och vi är nog rätt framfusiga och fräcka i mun, så våra bordsgrannar på tåget, tittade lite konstigt på oss ibland. För att inte tala om den söta unga tjejen som satt snett över gången, hon hade full koll på oss, och fick säkert reda på ett och annat tok hon aldrig hört förut. *skratt* Dom ska härdas i tid!

La in bilderna när jag kom hem och stupade i säng efter det. Upp till hästarna imorse för morgonfodring. Fixade klart stallet och åkte raka vägen hem och lade mig på soffan. Slumrade en dryg timme under dunfilten innan det var dags att ta en dusch och göra sig klar för jobbet. Bredde min eftermiddagsmacka och åkte till stan för ett lunchintag med Lotta. Idag hade vi sällskap av två Lotta känner. Sen var det jobbadax och vi hade två säljare på plats som körde lite fodergenomgång med oss i butiken. Det var lagom lugn sysselsättning idag när vi alla var lite trötta efter kryssningen. Åt den viktiga eftermiddagsmackan med Lotta klockan tre.

Slutade klockan sex som vanligt och åkte hem och bytte om. Sen åkte jag och A på ett möte i Falun, angående samma sak som sist vi var på möte där, och som jag återkommer om sedan. Det tog lite längre tid än vi planerat och på hemvägen åkte vi in på Max och syndade... Ska vara duktig resten av veckan i alla fall. Tippan kommer hem den här veckan, och då är det promenader på schemat igen. Har självklart gått med "husses" hundar som ni vet, men nu när "mattes" darling kommer hem så är det jag som sköter det mest. Hon är ju med mig på förmiddagarna i stallet och eftermiddagarna tillbringar hon för det mesta med mig på jobbet. Då passar det bra att promenera efter jobbet med henne. Husse tar ut dom andra, och tränar dom på em. efter sitt jobb. Han är hemma mycket tidigare än mig, så det funkar bäst så. Nu ska jag kolla in lite favoriter. Hörs sen. Kram

Inga kommentarer: