20 mars 2007

Äntligen!

Nu ska jag äntligen få hämta hem Tippan! Så nu slipper ni mitt tjat om det. *ler* Är ledig imorgon och ska åka till Gästrikland, till kenneln och hämta hem lillsessan. Tänk vilka långa veckor det har varit utan henne här hemma, men nu är dom äntligen över! Blir lite lugn start på motion nu när hon inte rört sig just någonting på tio veckor. Några veckor innan hon fick valparna talade hon själv om att det var för jobbigt att promenera, men innan det ville hon gärna springa lös och även vara med i skogen med storvovvarna, lillpluttan. Ska bli såå skönt att få hem henne, och att hon inte behöver åka bort något mer nu.

Morgonfodring i stallet i morse. Tog lastbilen dit för att kunna åka och träna med Tc, men gissa vad?! Jodå det var skithalt ute. Tog mig knappt upp för ena backen och sen höll jag inte på att kunna bromsa in för att svänga, fast jag körde jättesakta, det bara kanade förbi infarten. Så Tc fick snällt gå ut i hagen och vila sig i tävlingsform... Men varför rider hon inte bara ut istället, tänker ni?! Jo, det vet ni som känner mig och Tc, han vågar inte! Går jättebra om man har en "draghäst" med sig ute som är lugn, men annars skakar han som ett asplöv och är helt spänd, och man hör hans hjärtslag. Vet egentligen inte varför, det har ju aldrig hänt honom något kusligt när jag har haft honom. Så nu efterlyser jag våren, som så fint va på gång tidigare för någon vecka sedan. Efterlysning: Lystrar till namnet Vår, kännetecken grönska, fågelsång och blommor, bar vid försvinnandet solig lyster... Ja ni förstår, man kan lätt bli lite galen av den långa, kalla, mörka vintern.

Nu ska jag snart göra min eftermiddagsmacka och duscha och sen åka ner på stan och käka lunch med Lotta, innan jobbet. Idag kommer det varor från flera leverantörer så vi får lite extra att göra. Hoppas det kommer någon jag känner in och ska handla idag så man kan slänga lite käft en stund. Alltid trevligt att få lite besök på jobbet tycker jag. I alla fall så här innan lön när det är lite lugnare så man både kan jobba och prata en stund samtidigt. Vi hörs sen. Kram

2 kommentarer:

- sa...

Åååh, vad härligt för tippis, hon kommer bli så glad. Nu behöver hon aldrig lämna matte igen. :)

Anonym sa...

Åh så du måste ha saknat henne, för att inte tala om hur hon saknat matte! Kommer bli lagomt bortkämd och ompysslad nu kan jag tänka mig ;) Kramis