27 februari 2007

Husstädning...

Det är så skönt att städa ur skåp, garderober och lådor, man hittar så mycket rämmil, alltså skräp man aldrig använder. Vi har ett stort skafferi, och det kan ju vara praktiskt, men inte med tanke på hur mycket skräp som också får plats. En hel säck med skräp bara från skafferiet! Vi åker till soptippen ca två ggr per år, och det blir en hel släpkärra varje gång. Är inte det lite skrämmande om man tänker på hur många människor som finns därute som gör likadant. Igår städade vi halva dagen, och skörden blev just en släpkärra full med rämmil. Men nu är det städat, diskat, tvättat och plockat. Så skönt efteråt. Sist vi var på tippen var en av gubbarna som jobbade där, riktigt otrevlig. Han kom fram till oss så fort vi parkerat och hade en sån där läskig vass lång krok i handen, som en vass båthake, som han hackar sönder alla säckar med. Vi hade fyllt hästlastbilen med skräp och började lassa ur. Då börjar han hänga över kanten med sin krok och högg febrilt i våra säckar. Till slut hittade han en handkontroll till nåt gammalt spel, och då skrek han, "Det här är inte brännbart, jag förstod det redan när ni kom, jag såg det på er!" Hjälp! Vad blir straffet nu? Tänkte vi. Vi är sopförbrytare! Ja, så den här gången var jag lite orolig för att träffa farliga gubben. Väl framme på sopis så börjar A med det brännbara medans jag tog mod till mig för att slänga en hel säck med elartiklar och köksmaskiner... Där stod en sopgubbe och jag harklar mig och säger, -Ursäkta, är det här man slänger sånt här? Han tittar på mig och sen ner i säcken och säger, -Ja men det här ser fint ut, jag tar hand om hela säcken. Va?! Är dom trevliga nu? Smått chockad går jag och hjälper A med det sista brännbara. Sen åker vi lite längre bort för att lämna glas. Färgat glas, ofärgat glas, oh nej ett lyslör, och precis samtidigt kommer gubben ner med bestämda steg och en stor kofot i näven. Jag hade inte tänkt lägga lysröret på samma ställe. Ska jag få skäll nu? Men det var lugnt han ville bara fråga om vi kände en person han förknippade med släpets reklam. Sen tog han så glatt med sig lysröret. Pust! Soptippsbesöket gick bättre än jag befarat.

Longerade TC igår, och idag red vi dressyr i ridhuset. Pratade med Carro om resan till Västerås och träning för Louise Haaga. Två av tjejerna kunde inte nästa onsdag, så vi får se när det kan bli av. Vi ska ju helst var fem som rider för henne samtidigt. Måste komma igång med hoppträningarna snart igen. Var så himla bra att rida för Lena, men nu jobbar hon tider som inte stämmer med mina träningstider. Miss U. Suck!

Efter god lunch tog vi bilen till skogen och gick en timme med doggsen. Dom verkligen älskar att springa och busa med varandra. Nova dyker i snön, hon ser så härlig ut med fullt med snö på hela huvudet. Sen tog vi vägen förbi Coop och handlade lite till. Fast vi handlade så mycket häromdagen. A lagade middag och nu ska jag se på den nya serien på trean "Vi äter oss till döds!. Kram

2 kommentarer:

- sa...

Ååh, härligt med en ordentlig städning. Jag tänkte ta tag i källaren till våren. Så får vi se om jag kan få ett gym där,iaf en boxningsäck ska jag ha att gå ner och slå på ibland när jag och pappa umgåtts för mycket. hihi. Just ja, den där galna gubben! Haha, kommer jag ihåg när du berättade om skräckupplevelsen, stackare. Tur att det var snälla nu. Nix, nu måste jag till bussen, ska till pojken och sova. Kraaaaaaaaaamis syster!

Anonym sa...

Huuuu för sop-polisen!!!! Vilken otrevlig människa, man kan ju tala om på ett vänligt sätt att det är felsorterat.... Jaja, alla är vi olika.

Här är det massor av vändor till tippen, usch vad skräp man gör av med! Hemskt eg.

Ledig i morgon, å så har jag tagit semester på torsdag, ska åka till sthlm med pappa och lillasyrran och hälsa på vår bror och lilla Johan.

KRAMIZ!!!!