25 februari 2007

Hockey, TV, Tippan

Sovmorgon imorse, och det är ju skönt, om det var så att man fick sova. Nova betämde sig nämligen för att det var lagom att vakna klockan sju! Give me a break! Till slut vaknade A och gick upp och släppte ut doggsen och gav dom frukost. Efter det kunde vi slumra ett tag till. Är så himla skönt att sova på morgonen, och dra sig tills man VILL gå upp. Vi åt frukost hela familjen och sen åkte E och jag till stallet, medan O följde med pappsen till motorcykeln. Väl hemma igen åkte jag och A och handlade mat i massor. Sex överfulla kassar, tänk att man äter allt det där... Jag lagade chili con carne med en massa bönor och vitlök. Mums! Klockan tre var det dags för vaktjobb igen. Hockey, jippie jag som hatar kyla. Det känns som ett hån att då ställa sig i världens största kylrum! Ja jag kan klaga jag, men kyla ÄR inge roligt. Lättförtjänta pengar idag också. Alla var trevliga och glada och käkade korv och köpte lotter. Det är fördelen med söndagsmatcher, inget partajande och stojande. Efter nedkylningen åkte vi hem och tinade upp oss med het köttsoppa.

Har kollat på sista Supernova på 6:an. Snyft! Gillade det programmet och fel artist vann självklart. Jag tyckte Dilana skulle vinna från dag ett, så blev hon BARA tvåa. Lukas som vann är också bra men Dilana ÄR rock! Tror i och för sig att hon klarar sig galant ändå, och hon lovade att en CD skulle komma. Den ska jag köpa.

Sen var det Stilpoliserna. Alltid kul att kolla in hur dom gör om folk till det bättre. Nu har dom ju börjat med att hjälpa par i klädnöd. Och dom klär sig inte bara snyggare utan det händer mycket med deras relationer också. Kvällen program var lite gripande då hon hade haft bröstcancer och sen dess inte vågat visa sig naken för honom på ett helt år. Men Trinny och Susannah fixade till det också!

Måndag imorgon, men det gör inget för jag är ledig hela veckan. Här hemma ska hela huset städas och kanske få lite nya inredningsdetaljer. Vi ska även bygga en ny klädhängare i hallen i gammal stil. Kanske tar före och efterbild sen och visar er. Sen har jag en hög med ogjorda saker som jag kanske hinner med denna vecka. Åh, ni kanske undrar varför jag inte nämner min darling Tippan så mycket nu, och det beror på att hon är hos sin uppfödare med sin valpkull. Hon ska var där fyra veckor till och jag längtar efter henne hela tiden. Är så tomt här hemma utan henne. Hon är ju med mig överallt hack i häl och sover under mitt täcke hela nätterna. På tåget till Stockhom för att hälsa på min mamma. Bord och fönsterplats såklart! Du ger mig så mycket din lilla krabat. Love U, Miss U/ matte Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh lilla Tippan, hur klarar hon sig utan dig nu måntro? :( Tur att du har mys-Micro där hemma att krama på när saknaden blir för stor, och Nova så klart!