27 februari 2007

Bortskämd...

Finhalsband


Eftersom jag jobbar på en stor djuraffär och tycker om att shoppa, så har det liksom lätt blivit så att Tippan är utrustad med allt tänkbart. Hon är ju en fryslort som ogärna går ut i kylan utan täcke på. Hade kanske räckt med ungefär två olika, men hon har många fler än så... Halsband är något annat hon har väldigt många av. Det är ju så kul att sätta på henne vackra halband då hon är kortpälsad och allt syns så bra. Allt klär ju en skönhet! Nere i mitt lilla dressingroom hänger hennes täcken och plagg på en klädvagn, på små galgar med tassar på. Ja ni tycker säkert jag är en fånpropp, men jag älskar att skämma bort henne. Ett substitut för en bebis tänker ni, men just nu vill jag bara ha en hund att gulla med. *ler* Där med inte sagt att hon får uppföra sig illa eller vara odräglig. Det är minst lika viktigt att man håller ordning på sina små hundar som dom stora. Det är allt för många med småhundar som låter dom hänga rakt ut i kopplet och stormskälla och göra utfall, eller hoppa obehindrat på folk. Medans husse eller matte inte ens verkar bry sig, eller så säger dom bara å gud va söt han är. Ja ja, Tippan är inget lydnadschampion, men dock ganska väluppfostrad. På lördag är hennes valpar fem veckor och då är det bara tre veckor kvar till jag får hem min lilla prinsessa. Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej tjejen

va skoj att du kikade in=9 Så du bor o Borlänge? Där har jag massa släkt och just nu är min dotter där över sportlovet med mormor;-)

Du kanske har några tips på vad de kan hitta på. Min sessa är 6 år och så är hennes syssling på 10 år med också. Några tips kanske?

Fina halsband din vovvsing har hihi jag har med en liten vovve och skulle med vilja ha nåt sött halsband, vart hittar man det?

Visst är det kul att blogga, jag är FAST!!! haha

kramisar

Anonym sa...

Nu så, har jag hittat hit! Jättefin sida och du har ju hunnit skriva massor redan - skoj!
Man blir lätt fast i bloggträsket, jag har själv skrivit dagbok/bloggat i totalt 4 år nu, och än tänker jag inte sluta! :)

Här har du en till som "samlar" på halsband och annat sött till vovvarna. På söndag får jag äntligen hem min hane, Maxi, som har varit på "semester" hos min mamma under tiden Clara hade senaste valpkullen.
Sen blev han kvar lite längre än planerat hos mamma, hon vägrade helt enkelt att lämna tillbaks honom! :)

Längtar sååå efter honom, så jag förstår att du längtar efter din lilla tjej, men tiden går fort och snart är hon hos dig igen, fortare än du tror!

Hörs eller ses snart! Kram Saija, Falun

Anonym sa...

Åh, lilla Tippan, hon är ju så fin i allt! Förstår att du saknar henne. Vill du låna en katt under tiden? :)
Nu måste jag börja plugga, ska luncha med hanna och mamma hos mormor och morfar idag! Stor kram till stor syster!

Anonym sa...

Klart att Sessan Tippan ska ha en hel garderob med kläder och accesoarer!!!!

Träffade en såååååå snygg DP hane igår, mörkt mörkt röd!!!! Nästan som Ebba. *vill ha*

Kramiz Bananiz!!!!