28 februari 2007

guldbyxor...

Varför har man inte ett par sådana där guldbyxor. Har varit runt och kikat i en massa affärer på allt möjligt. Var in på en möbelaffär och plötsligt stod dom där. En 3+2-sitsig soffa som såg så inbjudande ut. Satte mig i den, eller rättare sagt, sjönk ner i den. Satt där en lång stund och bara myste, och tänkte på hur den skulle passa hemma hos oss och vad som skulle matcha till osv. Plötsligt blev jag väckt ur min dagdröm av ett butiksbiträde, som frågede om jag satt skönt. Jag skrattade och sa att jag ville reservera sofforna så min man kunde komma och titta på dem. Så nu vill jag ha dessa sköna soffor som slukar en när man sätter sig i dem, nästan omfamnar en. Har under alla år bara haft billigare alternativ av soffor. Ett tag hade vi en fådd soffa som inte passade in med något sen hade vi en vit dagbädd med massor av kuddar i, och det var inte alls praktiskt. Just nu har vi två Klippan soffor från IKEA som är vita med flera tvättbara klädslar, och det är ett evigt tvättande när man har hundar och barn! Varför är soffor så dyra? Får se om vi kan göra oss råd med dessa sköningar. Jag hoppas. Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjoho!
Springer du över ett par guldbyxor så vill jag oxå ha! Stl 36 blir bra!

KRAMIZAR!!!