01 mars 2007

Nybyggt...

Idag vaknade jag sju av klockan som ringde, eller rättare sagt att Gry och Adam började snacka i vårat sovrum. Snön öste ner så jag beslutade att Tc:s vilodag fick bli idag. Hade ingen lust att snöröja fram lastbilen. Åkte till stallet och gav hästarna frukost och släppte sedan ut dem. Då hade snöfallet avtagit. Fixade stallet och åkte hem och käkade frukost. Sen tog jag och A oss en vända på flera ställen och kikade på soffor. Inte lätt det där att bestämma soffor. Helst vill jag som nu ha vita eller ljusa soffor, men då måste det bli skinnsoffor om det ska bli någorlunda praktiskt. Jag tycker faktiskt inte att det är så snyggt med skinn. Jo om man tex inreder en unkarlslya eller ett klassiskt bibliotek eller i en hotellobby, men annars gillar jag mer romantisk lantlig stil. Så helst en bullig vit soffa i tyg. Fast nu är det ju därför vi ska byta, för vi har vita tygsoffor. Sofforna jag reserverat från igår tyckte A i alla fall om. Man sitter såå skönt i dom. Det är bara det där med stilen på den, och färgen... Beigebruna stora och väldigt rejäla med stora kuddar och djupt säte. Ja vi har inte bestämt oss än!

Efter lunch som bestod av en matig kycklingsallad med bla fetaost, sockerärtor och nötter, tog vi en rejäl promenad i skogen med hundarna. Snön hade börjat töa ordentligt och det var nån plusgrad. Jätteskönt att gå i skogen. Efter det var det dags för en dusch. A åkte iväg för att skruva på motorcykeln medans jag åkte till Kupolen för att köpa en present till en kompis, som precis fått sitt andra barn och flyttat in i sitt nybyggda hus. Ett skithäftigt hus som hon själv varit med att ritat och designat. Ett svart funkishus med clean och rå design. Högt i tak och med en häftig fabrikskänsla. Stort kök och allrum med en jättelik köksö i mitten, med en tjock betongskiva. Ett köksbord med plats för sexton pers tror jag. Putsade betonggolv i hela huset med golvvärme och inbyggda spottar i golvet. Häftiga barnrum med sovloft vid taket och randiga fondväggar. Intill sovrummet ett dressinroom. Flera uteplatser runt huset och älvtomt. Är så kul att kolla hur folk har det hemma. En liten go flicka hade dom fått, bara för en veck sedan. Hon ska heta Cosminova, och storasyster heter Andromida. Kram

Inga kommentarer: