22 februari 2007

Fuskisdag...

Vaknade sju och for till stallet för att ge hästarna deras efterlängtade frukost. Tänk om man va så där glad i mat på morgonkvisten. Fixade stallet, med mockning och mat medans hästarna mumsade så gott. Låter så himla rogivande när dom tuggar och frustar. Sen skötte jag om Tc och lastade honom för den korta resan på 5 min, till ridklubben. Longerade honom idag och han hade sällskap av tre andra hästar i ridhuset. Såg mjuk ut i kroppen och rörde sig avspänt. Sen kom Karolina och frågade om jag ville med och hoppa för min hopptränare Louise Haaga, på hennes fina hästgård.( www.skastagard.se ) Och det vill jag gärna! Vi ska åka nån onsdag när jag är ledig.

Hem igen och duschade och packade ner lite kläder för kvällen, och iväg för lunch med Lotta. Vi hann med en liten vända på stan också innan jobbet. Är lite shopping sugen nu, men mest på inredningsprylar. Går i vågor om det är kläder eller inredning eller häst och hundprylar. Men det är ALLTID kul att shoppa! Jobbet var som vanligt idag, inget alldeles speciellt. Sen var det dags att åka och äta på Broken dreams. Håll i er nu, för det här var vad jag åt:

Förrätt: Grillade potatisskal med god sås, friterade cheddarostfyllda jalapenos, och kycklingvingar. Till det 3 dippsåser sallad och rödlök.

Varmrätt: Grillat kycklingbröst toppat med smält cheddarost, bacon och soltorkade tomater, sallad, rödlök, majskolv och bearnaisesås.

Efterrätt: Frusen Philadelphiaostkaka med vanilj, grädde och hjortronsylt.

Phu, behöver jag säga att jag är mätt?! Men det var riktigt gott och vi hade supertrevligt. Tack mina kära arbetskollegor. Ni e så goa! Sovadags. Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååå det är ju så gott på BD's!!!! Längesen jag var där och svullade nu, borde nog ta mig dit snart.....
Kramiz!