21 februari 2007

Forfarande vinter...

Ledig idag och det är skönt, men när men vaknar och det är 22 grader kallt, känns det inte lika skönt. Hästlastbilen startar alltid och jag hade bara kört igång kupévärmaren så den skulle vara varm och go att sitta i, men hoppat över motorvärmaren. Så dumt av mig, för nu startade den inte. Nähä! Suck! Då får jag ta lilla bilen till stallet istället, men... den startade ju inte heller. För det är samma sladd till båda bilarna, så den hade ju inte heller blivit bortskämd med motorvärmare. Jag hatar kyla och vinter, dom går inte ihop med mig och bilar. Det var alltså bara att stoppa dit sladden och gå in och klä av sig all lager av köldskyddskläder. Nån timme senare kunde jag åka till stallet och fixa det som fixas ska.

Sen var det dags att duscha och klä sig för att åka till Falun, där jag skulle på ett möte, som jag återkommer om senare. Efter mötet tänkte jag hälsa på min vän Milla på hennes jobb, men tyvärr hade hon hunnit sluta för dagen. Gick en sväng på stan i Falun, det är så sällan man är där. Allt man behöver i butiksväg finns faktiskt på Kupolen i Borlänge. Men det är trevligt med Falun för dom har sin stadskärna kvar. Inhandlade två handgjorda doftljus på burk, från Klockargården. Köpte mitt första av den sorten på ett spa på min möhippa "Fånga en dröm". Doftar ljuvligt och påminner om hur kul vi hade då. Nu köpte jag "Lantkök" till köket och "Kärleksfrukt" till sovrummet.

Åkte hem igen, och glömde nämna att det måste ha blivit nån ispropp i bilen, för både dit och hem fick jag inte in en gnutta varmluft i bilen. Gissa om jag frös! Hämtade äntligen spån till TC och sen hem för att äta lite nyttig GI mat. Har ju världens bästa man som sagt, så han fixar alltid god mat till oss. Om 20 min börjar Top Model och det missar jag inte. Imorgon ska vi ut och äta med jobbet, ska bli skojs! Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hallå!
Håller med dig om vädret... Burrr!!! Inte skoj att ta med sig diverse hundar ut i -21C. Speciellt inte när man har dvärgpinscher. Nelly VÄGRAR gå mer än 100 meter i sånt här väder :-)

Hoppas allt är bra med Tippan och bebbarna, och dig såklart :-)
Kram /Linda

Anonym sa...

Nä kyla är inte nå skoj!!!!! Vill ha sommar NU!

Så du var å hälsade på mig idag du, åsså var inte jag där, vi får ta en fika nån annan dag ist.

Var hittade du ljusen??? Jag har "snåleldat" på mitt jag köpte på möhippan, men nu är de nääästan slut.

Kramiz å natti natti!

Anonym sa...

Åh, de ljusen doftade ju underbart! Borde ta och leta reda på något ställe där de säljs här omkring, eller så får jag åka till falun för att shoppa, och då kan jag ju komma och hälsa på dig också när jag nästan är där ändå ;)