18 mars 2017

En sån där bra lördag...

Idag har varit en sån där bra lördag! Jag och Hjärtat tog med oss hundarna och åkte till Smedjebacken och käkade lunch, sen besökte en husbilsbutik som hade vårmässa. Dom hade en stor tillbehörsbutik och gick in och ut ur alla husbilar för skojs skull. Vi tycker båda att det är roligt att spana in olika planlösningar och inredningar, och konstaterar att vi är väldigt nöjda med våran fina husbil. 🚙=🌟 😉
På vägen hem stannade vi i Borlänge och jag hittade lite nya kuddar och plädar till husbilen, som jag ska inreda med nu tills säsongen drar igång. Jag tycker det är roligt att byta färgtema och byta lite inredning när det är ny säsong! Får visa sen! När vi senare kom hem passade på att sätta husbilen på ström för imorgon ska den städas och rullas ut. Hagen på bilden längst ner till höger, är ny och ska med i husbilen, att ha på uteplatsen. Fick bara lov att sätta upp den i vardagsrummet och se om den verkade bra. Jag och hundarna har varit på en skön promenad i kvällssolen. Det finns så många vackra platser bara runt knuten. Ikväll måste Hjärtat åka och jobba för vi får inte tag på någon annan vakt som kan hoppa in och jobba. Nackdelen med att ha egen firma, att man måste jobba själv om man inte har någon som bemannar passet. Ha en fin lördagkväll!

3 kommentarer:

Lena sa...

Hej hej!!

Ja tänk så härligt att man hittat den man vill ha!! :))
Vi har haft vår första & enda husbil i 6 år & fast vi älskar att gå på dessa vårliga husbilsvisningar, nu senast i stan förra helgen, så hittar vi ingen vi hellre vill ha!! tur de, så utrustad som gubben gjort den, pust ;) Vår är ju så vackert blå inuti, & det mesta, som tex kuddar, kökshanddukar, grytlappar, dukar & filtar är åxå blått, har i alla år tänkt sy egna gardiner, vilket fortfarande inte blivit av, trots att jag köpt tyget för lääänge sedan! he he :p

Vart har ni köpt den smarta utehagen??? så läcker mot kompostgaller, som ju trots allt är genialiskt bra till det mesta ;)

Vi tar premiärturen under Påsk tror vi :)

Varm kram! <3

Nutti sa...

Lätt hänt att man inte kommer sig för att sy fast man har tyg liggande. Jag har samma dilemma med ett tyg som ska bli köksgardin. 😂

Vi köpte utehagen på Vidal XL, tror jag det hette. Kan kika om det stämmer. Verkar jättebra! Ha det bäst Lena!

Nutti sa...

Lätt hänt att man inte kommer sig för att sy fast man har tyg liggande. Jag har samma dilemma med ett tyg som ska bli köksgardin. 😂

Vi köpte utehagen på Vidal XL, tror jag det hette. Kan kika om det stämmer. Verkar jättebra! Ha det bäst Lena!