08 maj 2015

Så trött på telefonförsäljare...

Det ringer på mobilen. Ett för mig okänt mobilnummer visar sig på skärmen och jag tänker först att jag struntar i att svara, det är säkert en telefonförsäljare. Det kan ju vara från jobbet eller någon som vill mig något och det är ju faktiskt ett vanligt mobilnummer, så jag svarar. -Sofia! -Hej Sofia det är xxxxxx! Hur står det till? -Jo det är bra svarar jag kort. Undrar fortfarande om det här är någon jag känner och utan att jag har frågat så svarar han, -Ja det är fint med mig, det är ju fredag! (Skratt från honom). Sen börjar han berätta om Tvättex, ( tror jag det hette) och hur länge detta sålts i det område jag bor, och han undrar även hur tvättsituationen ser ut hemma hos mig?! Det ska väl han skita i fullständigt. Låt mig och min privata tvättsituation vara. På den frågan svarar jag, -Jag vet att du vill sälja något, men jag är inte intresserad. Tack och hej! Är så trött på telefonförsäljare och allt lurendrejeri som finns runt detta.

Jag lovar att jag går till en butik eller klickar in mig på nån webshop om jag känner mig köpsugen. Tack för mig, hej!

Inga kommentarer: