08 maj 2015

Fritid i onödan...

Var på utbildning med mitt ena jobb igår. Svarade rätt på någon fråga och fick en keps med företagsloggan på. Jag lyssnar bäst när jag får sitta och kludda och det var lika när jag gick i skolan. Konstaterade att mitt kludd inte har utvecklat sig sen skolan och självklart blir man ju inte bättre på något om man inte tränar mycket, vilket i tankarna tog mig till lusten att börja måla. Gick faktiskt på teckningskurs på Folkets Hus i Sandviken när jag var väldigt ung. Gick också på sångkurser och sjöng i kyrkokören förr. Älskar ju att sjunga! Två saker jag kanske ska ta och börja göra igen. Sätta guldkant på tillvaron. Fylla sin värdefulla fritid med allt härligt jag kan tänka mig.

När jag är här nere i Stockholm och jobbar så har jag 11 h arbetspass och hinner däremellan sova äta och umgås med mamma över en middag. Jag har ingen fritid och det är så jag vill ha det för att sedan åka hem till min älskade man, våra älskade hundar och vårt mysiga hus och ha kvalitativ fritid hemma. Nu när jag har tre kursdagar här nere så blir det massa tid över, eftersom kursdagarna är kortare, mamma är i Dalarna och då får jag massa fritid i onödan. Ja självklart kan jag fylla min tid med annat men det är ju hemma jag vill vara, alternativt i Gästrikland såklart så jag kan umgås med systrar och pappa, men just här och nu känns det som dötid att sitta av. Gick på en skön promenad runt på söder efter kursen igår och titta vad det blommar! Så fint! Jobb inatt och imorgon natt med en trevlig kollega och dalmas. Kurs måndag och tisdag. Later folks!

2 kommentarer:

Ida sa...

Men så vackert! Så där vill jag ha min trädgård, uppvuxen och lummig och blommig! Motsatsen till vad vi har idag, haha! Är det kurs i sthlm må-ti? Jag är där med jobbet då! Ganska fullt schema, men kanske hinner ses en sväng med lite tur? Kan ju höras av om inte annat!

Lena sa...

Hoppas ni får tid för ert Rull Hus (som jag säger) snart, vilken lisa för själen det ger <3
Vi har varit ute en vecka snart, helt helt underbart <3 & vilket vackert land vi lever i! <3

Kram kram /Lena