09 mars 2015

Husbilsresor forts...

Vår andra husbil skulle vi inte alls köpa. Vi var nöjda med vår första husbil och var inställda på att ha den många fler år trots att den inte var optimal för oss med 6 bäddar och sängen ovanpå förarhytten med hundar som vill och sover med oss i sängen osv, så trivdes vi bra i den. Alla härliga upptäcksfärder och nya intryck som vi fått erfara tack vare vår fina husbil gjorde att den låg oss varmt om hjärtat. Tragiskt nog gick min svärfar och Anders pappa bort alldeles för tidigt och svärmor stod med denna husbil (bilden) till försäljning. Vi blev plötsligt ägare till två husbilar då vi fick denna till ett bra pris. Burstner nummer två kom till familjen och den var nyare och bättre planerad än vår första husbil, med säng på nedre plan och rejält stort badrum osv. I ärlighetens namn hade jag svårt att släppa vår första husbil. Gillade den så mycket samt att den var mer gedigen, men jag tänkte att det nog var bra att den var nyare och att det var en bra affär. Vi gjorde några resor i den men faktum var att vi nog båda inte var helt nöjda och började så smått snegla på alternativ.

Vi spanade in många modeller och rände in och ut i alla husbilar vi såg som var till salu. Vi spanade på campingar och ställplatser vad andra hade för husbilar och vi vägde för och nackdelar mot varandra och upptäckte under resans gång vad som passade oss och vad vi krävde av "Stugan på Hjul". Det ska va gott och leva och det finns ju en anledning varför vi väljer att resa med husbil och inte med tält och ryggsäck. Vi är alla olika och jag trivs med bekvämligheter! Hur som helst så fastnade vi för denna Adria till slut. Den har nog allt vi önskar oss i en husbil. Rymlig och trevlig interiör och fin färgskala i vitt beige och trä. Vinterbonad med golvvärme. Separat duschkabin. Dubbelsäng med ställbara huvudgavlar. Rymliga garderober. Bra förvaringsutrymmen och stort garage. Sminkbord och spegel i sovrummet! Ni förstår ju va viktigt för en tjej! :) Spis, grill och ugn för all matlagning. Stor kyl och frys. Det vi saknade först var solceller och aircondition men det har vi fått monterat nu. Jag är så tacksam för att vi har haft möjligheten att köpa våran drömstuga på hjul. Och jag längtar ihjäl mig efter att få åka på premiärturen för i år. Vi hann med att inviga den förra året.
Tex Vadstena och Motala

Ha en fin måndag gott folk! Vi hörs lite senare! Nu ska jag på akupunktur. Kram

Inga kommentarer: