08 oktober 2014

Lediga dagar går snabbare...

Hösten är här med besked! Höstfärgerna går inte att ta miste på och vädret bjuder på regn och rusk. Även om jag verkligen ogillar höst och vinter så gör det inte så mycket att vädret är dåligt, för jag har så mycket att göra och ägnar dagarna åt att fixa inomhus. Vi förbereder oss för att kunna flytta. Sorterar grejer och rensar ut skåp och lådor. Vad vill vi spara, vad kan vi ge till välgörenhet, vad kan vi sälja osv. Dagarna flyger förbi och det känns som om jag aldrig kommer att bli klar. Sen är ju jag av det otåliga släktet och har ingen lust att vänta något mera på att få besked om vi vinner budgivningen eller inte. Vill veta om jag ska släppa tanken på flytt och allt vad det innebär, eller om vi måste leta vidare efter ett nytt hus. Ni vet ju hur tjejer är! I mitt huvud har jag redan inrett det nya huset och valt staket, grindar, brygga, färger, kakel och klinkers, byggt uterum, mätt soffor på IKEA och MIO, funderat vilket tyg som blir bäst, gjort om verandan osv. Och vet ni hur mycket tankeverksamhet det går åt för all denna planering?! Vet förstås att det är dumt att planera för mycket om affären inte går i lås, men tyvärr fungerar jag så här.

Macro och Ture följer som vanligt tätt efter mig inne. Är jag i köket så är dom i köket, är jag i badrummet så är dom där, sitter jag i soffan, myser dom ner sig bredvid mig. Rensade ur dessa svarta korgar och det tyckte både Macro och Ture var en perfekt sovplats! Nä dags att fortsätta här hemma. Budgivningen skulle börja idag men är uppskjuten till imorgon. Waiting...still waiting!

Inga kommentarer: