09 september 2014

Från tunnlarna till paradiset...

Ligger i soffan och kramas med Ture och Macro och tänker på hur lyckligt lottad jag är som får uppleva kontrasterna mellan hårda kalla och i många fall tragiska livet i tunnelbanan och den vackra lugna och rofyllda naturen i Dalarna. Här blir jag hel igen och kan hämta ny energi.

Jag kommer på mig själv att söka mig till vatten. Älven sjön havet eller som här en vacker tjärn.

Älskar närheten till vatten. Det ger mig sinnesro. Jag blir lugn av att sitta och titta ut över vattnet och förundras över dess rörelse avspeglingar och skönhet. För 11 år sedan träffade jag min underbara man. Han hade hus och två söner som behövde närhet till både skola och sin mamma. Vi har bott kvar i huset men under alla år kikat på andra boenden. Vid vatten vill vi bo. Svårt att hitta något som passade både med avstånd till våra jobb och för att det skulle passa grabbarna. Vi började därför se oss om efter sommarstuga där vi kunde bo hela somrarna och ändå inte ha för långt till jobben. Utan större framgång så kom vi till slut på att husbil var en bra lösning för oss. Vi kunde välja utsikt själva och se oss om i världen. Det bästa är att hundarna kan följa med och vi kan ha semester tillsammans. Ett val som vi älskar och kommer att anamma restan av livet om jag får gissa. Trots det vill jag fortfarande bo vid vatten. Ja längtan att alltid ha vatten utanför fönstret står kvar. Ett lugnare läge än där vi nu bor i ett villaområde. Vi har tittat på en del hus genom åren och nu senast för nån vecka sedan. Har dock inte fastnat för något förrän nu. Visning nästa vecka och jag är redan kär i huset. Det är inte så fint i dagsläget men jag har så otroligt mycket idéer, men läget är rätt! Egen älvtomt där vi kan ha brygga och båt och bada om somrarna. Vågar inte ens hoppas på att vi vinner budgivningen och att vi får vårt hus sålt och att allt går som vi vill. Ni får som sagt gärna hålla både tummarna och tårna och knipa med stjärten för att det här ska gå vägen.

Så länge rensar jag ut allt från vårt hus som jag inte vill ha med till ett nytt hus. För hoppas får man! Puss på er!

Inga kommentarer: