19 mars 2014

Matblogg?

Nu ska detta bli en matblogg! Nä då inte alls, men den senaste tiden, 2.5 vecka tillbaka så har jag slutat med socker och stärkelserik mat. Så det är till att laga från grunden och även läsa innehållsförteckningar på allt. Skinka och korv tex innehåller oftast druvsocker och mjöl. Det finns några bra sorter om man letar.

Positiva effekter för mig, av att äta sockerfri och stärkelsefri mat är först och främst att jag är så pigg. Vaknar före klockan på morgonen! Antar att tänderna mår bättre utan socker! Mitt blodsocker håller sig jämnt. Ni vet ju om det gått för långt tid mellan målen hur grinig jag kan bli, men inte nu längre! Viktminskning och det behövs verkligen! Jag måste tom erkänna att det börjar bli roligt att laga mat! Kors i taket! Har ju precis bara börjat men det känns bra och det lär bli fler uppdateringar om detta eftersom det upptar stor del av min tid och intresse. Träningen just nu består som vanligt av powewalks, simning och crosstrainer. See U later! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Snart är du nere i Hulkboden igen älsklingen min.