17 november 2011

Fruktansvärt...






Vår fina sommarstuga vid Flosjön i Dala-Floda har blivit totalvandaliserad. Fönsterrutorna är inslagna och stugorna lämlästade med bla yxa och såväl inredning som porslin och möbler är sönderslagna. Jag fattar ingenting. Hur kan en människa göra så här?! Stugan har alltid varit en trygg plats med ett totalt lugn och nu är det förstört. Min morfar har byggt stugorna för 54 år sen och mormor har inrett dem från början, och på senare år har min mamma och moster tagit över stugan. Dala-Floda är litet och skulle det vara någon därifrån borde det inte vara omöjligt att få tag på förövaren, men annars blir det nog svårt. Vår vackra, trygga sommaridyll där jag har fina barndomsminnen ifrån. En tröst i eländet är ju att stugorna står kvar, värre var det för mina systrar som förlorade allt när deras hus brann ner. Vi får me samlade krafter iordningställa stugan till våren.

Kan inte låta bli att fundera ihjäl mig på vem som gjort detta. Stugan ligger helt avsides, och du måste endera ta båten dit eller gå genom skogen i en kvart för att ta dig dit. Ingen stuga i närheten. Tänk om jag vet vem det är? Tänk om jag pratar med den/dom och är trevlig mot dem... Usch ja!

Kram

2 kommentarer:

Lena sa...

Skickar styrke-kramar till dig, mamma, mormor och släkten...

Ida sa...

Det känns så jäkla onödigt! Blev både arg och ledsen när jag läste det här. Varför?! Tänk om de kunde få tag på de som gjort det, vad skönt!