12 maj 2011

Quadturen i öknen...

En eftermiddag på semestern hyrde vi fyra varsin quad och gav oss ut i öknen för att köra en tur. Vi hade en guide med oss som var trevlig och lyssnade på våra önskemål om att slippa åka med andra och inte behöva stanna så länge när vi pausade för att kyla ner maskinerna.

Jag och Hjärtat klädda för sandstorm.

Det är inte bara sand och damm i öknen.

Löjligt kul att köra.

Vackra vyer.

Jag, Dilan, Hjärtat och Foat.

Vi stannade uppe i ett beduintält och rökte sischa och drack rött the.

Deras smyckesförsäljning.

Barnen var pyttesmå, speciellt bredvid Hjärtat.

Jag lekte med barnen och började snurra karusell med dem. Det skulle jag aldrig ha gjort, för barn får aldrig nog.

Här bakas det tunnbröd.

Där det finns djur, finns jag! Denna dromedar var 23 år.

Solnedgången gick snabbt som bara den!

Guiden gjorde ett Hjärta av bensin och tände på.

Vi körde tillbaka genom den kolsvarta öknen och när vi väl var på hotellet igen såg vi ut som gråa dammgubbar hela bunten. Ännu en rolig dag var upplevd och efter en skön lång dusch smakade en sen middag underbart. Kram

2 kommentarer:

Lena sa...

Ni ser ut som Al-kaida haha!

Lena sa...

Bor Ahlkaijda i Borlanche??