24 mars 2011

12 min...


Kan lika gärna blogga medans jag väntar. 12 minuter är jävligt lång tid när man sitter i telefonkö och min plats i kön är nr 38! Vad är det här för system? Jag åker sällan tåg, men nu ska jag göra det i helgen och tänkte boka biljett på nätet. Det gick bra ända tills jag skulle använda mitt kort, då visar det sig att det inte är anslutet till betaltjänsten på nätet?! Grr! Hur gör man smidigast när man åker tåg? Köper man biljett direkt på station? Telefonkö är inte riktigt min grej, men samtidigt är jag otroligt välplanerande, så jag vill alltid vara i tid med sånt här och då vill jag veta att jag har en biljett när jag kommer till stationen.

Din plats i kön är 28...

4 kommentarer:

Linda sa...

kolla tradera där kan du få biljetter jätte billigt.. tror de ligger ute 4 dagar innan man åker :)

Ida sa...

Det är jättelätt att ansluta sitt kort för e-betalning annars.. Genom internetbanken på nåt sätt... Var ju nya regler sen årskiftet elelr så, men verkar inte som all internetbetalning med kort kräver det... Jag hjälpte pappa för några veckor sedan iaf :)

Kramis!

Ida sa...

Om det är det jag tänker på som är problemet, och du har swedbank, så finns det instruktioner här:

http://www.swedbank.se/idc/groups/public/@i/@sc/@all/@kp/documents/article/fm_942098.pdf

:)

Ida sa...

Men, oj, vet inte vad som hände med länken...

Prova här istället:
http://www.swedbank.se/privat/kort-och-betalningar/kort/saker-handel-med-kort/handla-sakrare-pa-internet/index.htm

Titta under "Verified by Visa" :)