10 januari 2011

invägning...

Jahapp, då var helgen över och även allt svullande! Imorgon bitti är det invägning, hemska tanke, och sen fullt ös med träning och bra mat.

Typiskt att jag började läsa runt om hypotyreos på internet. Hittade nämligen massor av olika erfarenheter kring sjukdomen, både possitiva och negativa, men det är alltid dom negativa som etsar sig fast. Varför är man så?! Många hade börjat gå ner i vikt när dosen levaxin låg rätt och deras värden låg normal, men flera hade stannat i vikt eller gått upp trots träning och bra mat. Hur som helst har jag bestämt att jag SKA gå ner i vikt.

Många tycker nog jag klagar lite i onödan över min vikt. Jag är ju långt ifrån fetmafet, men jag trivs helt enkelt inte med att vara överviktig. Jag känner mig ful och klumpig. Sen att helt random folk, hela fem (5) gånger, har gratulerat mig till graviditeten, gör inte saken bättre! Det gör mig ursinnig!

Nä nu ska kilona bort så jag får vara lite nöjd med mitt utseende innan jag blir en gammal kärring! Kommer nog att klagas lite här framöver, men jag hoppas ni kan ha överseende med det ett tag iaf?!

Nu ska jag krypa ner under mitt sköna duntäcke med Tippan, för hon delar täcke med mig, Hjärtat har sitt eget täcke, oftast iaf =) och läsa min bok som jag började på igår. Läste tills jag somnade någonstans mellan raderna och vaknade över att jag tappade boken.

Godnatt sötisar!


3 kommentarer:

- sa...

Man kan faktiskt behöva klaga av sig lite ibland, så det känns enklare sen. Jag hejar på dig för fullt! :) Det här klarar du. Lycka till! :) Kramis

Hovgårdsgudinnan sa...

Ptssa, de där fem måste ju vara några som bara är avis för att du är så snygg, för du ser då definitivt inte gravid ut... Lycka till iaf:) Jag hänger gärna med å tränar nån gång så länge det inte är hopp inblandade... Kramis.

m i l l a h . s e sa...

Man får gnälla!
Jag har inte heller många kilon för mkt, men tillräckligt för att JAG inte ska trivas med det.

Du fixar det där, du har ju en helt egen PT :O)
KRAMAR!