01 december 2010

Våga vägra julen...


I år funderar jag ärligt på att skita i att göra jul här hemma! Har ingen som helst lust att leta fram alla ljusstakar, juldukar, stjärnor,julgardiner och julgranspynt. Till vilken nytta liksom?! Är ledig tre dagar över jul och på julafton åker vi först till svärisarna på jullunch sen vidare till pappa och mina systrar, så vi är ju inte hemma just någonting. På juldagen jobbar vi vakt sen är det bara en ledig dag kvar.

Skillnad om man har småbarn som ska ha en mysig julig jul, men O och E är så stora nu och vill bara ha pengar i julklapp. Nä jag vill bara umgås med nära och kära, tända massor med ljus och grilljera skinka och äta skinkmacka med äppelmos. Så vill jag ha det! Sen efter det kan jag gå i ide! ;)

Hörs senare alla sötisar!

4 kommentarer:

Hannis sa...

För mig är det tvärtom. Skinkan är totalt oviktigt, men pyntet måste finnas och ordentligt också. :)

Våran lilla gran är redan framme, och även om man inte är hemma så mycket så lyser det så fint varje dag när man kommer hem. ÄLSKAR adventsljusstakarna i fönstrerna hos folk.

Har ni slitit så finns det ju inga krav på att komma till Storvik. Det vet du väl? Jag trodde nämligen bara att det skulle bli vi gästrikar. Så ingen press och stress i juletid! :) Kramis

Nutti sa...

Men nu har du kanske missförstått mitt inlägg, för det är ju med er jag vill umgås. Ni är dom när och kära du vet! =) Puss Puss

Hanna sa...

Jo, det är klart. Men vi kan ju alltid ta det någon dag efteråt om det var fullt upp menade jag. :P

m i l l a h . s e sa...

Det är inte mkt till pynt i det här huset heller, trots små barn :O)
Ljusstakar & stjärnor i fönstren har vi. Och sen kommer granen in strax innan jul.
Men jag har inte julgardiner i alla fönster, juldukar och trehundrafemtioelva tomtar framme :O)
Jul blir det ändå! KRAMAR!