24 augusti 2010

Ny skönhet...


Får jag presentera min nya skönhet Samsung N210 Plus!

Hon installeras och får viruskydd just nu i skrivand stund, så min gamla trotjänare Asus Eee PC får hjälpa till med detta blogginlägg.

Varför byter jag då?! Jo för att operativsystemet på den gamla Asusen är Linux och den kan jag inte använda på resande fot med mobilt internet, utan funkar bara med trådlös anslutning. Jag gillar att blogga när jag reser eller är borta på jobb i en vecka, så den nya passar mig bättre. Sen har den gamla nåt år på nacken och ni vet att teknikprylar tyvärr fort går ur tiden. Asusen är dessutom krånglig att installera något nytt på. Tex så måste Flash Player uppdateras, för att kunna se Youtube klipp tex, men det bara går inte! Den "orkar" inte hålla igång chatten på FB mm. Jag kan rada upp fler saker som jag inte är nöjd med längre, men den har varit bra!

Bye bye Asus!
Welcome Samsung!

Inga kommentarer: