19 augusti 2010

Min och Lenas roadtrip...


Min och Lenas roadtrip till Stockholm, avslutades på The Studio vid Stureplan, där vi som så många andra skulle vara modell för en dag. Jösses vad överskattat måste jag säga. För det första var dom en timme sena, så när vi kom fick vi slå oss ner och vänta efter att ha checkat in på deras dator. Vi fick veta att efter fyra på eftermiddagen fick man fixa sitt hår själv. Dom sa att att alla tillbehör fanns och det var bara att ta för sig. Lena villa ha hårnålar för att sätta upp sitt hår, men det hade dom inga, så Lena gav sig ut på hårnålsjakt och kom tillbaka, med andan i halsen 20 min senare. Jag hade börjat locka mitt hår under tiden, och hjälpte sedan Lena med hennas hår.

Sen var det dags för makeup. Min makeup-artist jobbade snabbt och vant och blev glad när jag gärna vill ha partymake. Dom flesta ville tydligen ha en naturell make. Nej sa jag more is more! Lena fick sin makeup ungefär samtidigt, och hon ångrade lite att hon bad om att göra något crazy, för det blev galet, men rättade till sig en aning tills hon var klar för fototagningen.

För att göra en lång berättelse kort så fotade vi med tre ombyten och på slutet knäppte vi några kompiskort. Det var en barnfamilj i studion samtidigt som oss, med obstinata barn! Gud vad dom väsnades och föräldrarna tjatade och ungarna grinade. När vi var klara fick vi efter en stunds väntande, se bilderna. Haha! Haha! Jösses vilka dåliga bilder! Nu menar jag inte att jag och Lena bara tyckte vi var fula på bild, utan kvalitén var urusel. Ljussättningen, focuseringen och dom förmedlade posérna var katastrofala. Jag knäpper fan bättre bilder mad min mobil!

Hur som helst, efter att ha skrattat oss harmynta på soffan, speciellt åt våra kompisbilder, så köpte vi fyra bilder var och åkte tillbaka till Södermalm. Vi käkade varsin pizza, vrålhungriga som vi var efter att bara ha ätit lunch, packade bilen med ALL packning, tog farväl av mamsing och Roger och styrde kosan mot Dalarna igen.

Tack min fina vän för en supermysig, trevlig och rolig roadtrip. Love U vännen! Kram

4 kommentarer:

m i l l a h . s e sa...

Är sååå nyfiken på bilderna :o)

Läste en annan blogg om ett par som oxå varit där, inte så värst nöjda... Kolla: http://fokusering.blogspot.com/2010/08/studio-erfarenhet.html

KRAMAR!

Ida sa...

Synd att det var överskattat, har hört mycket negativt om just the studio tyvärr :( Dock ett roligt minne och underbart att göra nåt sånt tillsammans!
Jag får hyra en studio och skaffa lite blixtar och så får jossan sminka/styla er en gång i framtiden för en egen photo shoot! ;)

Vi vill se bilderna iaf! Kramis

- sa...

Ojoj vilket knas. Tur att ni kunde skratta åt det! :) Kramis

Ronja sa...

Hoppas att de är bättre i Västerås då. Jag ska till The Studio där snart. =)