17 februari 2010

Londonresan...

Här kommer en massa bilder från våran Londonresa, men tyvärr helt oredigerade utan inbördes ordning och dessutom felvända. Det är inte för att jag är en latmask och inte bryr mig, utan för att i det här programmet på min lilla Asus går det inte att redigera dem. Då ska jag in på den andra datorn och först fixa bilderna sen lägga över dom hit osv. Ja ja ni kanske har överseende med mitt slarviga bildupplägg, bara ni får se bilderna?! Bara jag som störs av virrvarret. Nog om det. Varsågoda!

En vy från när vi åkte London Eye. Den var visst 135 meter hög. Ser ni Big Ben på andra sidan bron?

Härliga bakverk fanns det gott om! Här kunde vi ha ätit oss feta och nassiga Lena!

Chinatown hamnade vi plötsligt i när vi knatade runt.
Vi gick massor alla fyra dagarna, och det är ett underbart sätt att upptäcka stan på. Kom ihåg bara om ni ska dit att ha riktigt sköna skor på er och flera par så ni kan byta varje dag. Finns inget värre än att ha ont i fötterna när man ska gå mycket. Lovade mig själv att alltid ha bekväma skor, efter att jag var i Florens i Italien för några år sedan och gick i snygga heels hela dagen i värmen och på kullerstensgator. Kunde inte tänka på något annat än hur ont mina fötter gjorde. Men nu har jag lärt mig!
Hjärtat framför dom kända reklamskyltarna i Picadilly Circus. Här går också Oxford Street som är en riktig shoppinggata som vi följde åt båda håll flera gånger.

Min nya hatt som jag bodde i efter att jag hittat den på en affär som hade mycket snyggt.

Hjärtat läser kartan. Är man turist så är man, och går man så mycket som vi gjorde, så hamnar man ibland på ställen som man inte riktigt vet var ligger. Mysigt var det iaf, för det är liv och rörelse överallt dygnet runt vart man än går. Staden har ju ändå lika många invånare som hela Sveriges befolkning!


Bredvid London Eye ligger ett stort akvarium som jag tror hette Sea Life. Vi gick dit och det fanns många spännande fiskar, bla hajar. Jag tror faktiskt den ena honan var dräktig. Mäktiga, men lite otäcka djur dom där hajarna, för jag kan tycka det är läskigt med djur som inte visar några ansiktsuttryck. Dom bara simmar runt och ser så där halvfarliga ut hela tiden.

Rockorna var himla roliga. Dom simmade runt i något som liknade en jättestor damm, så man kunde stå och titta ner på dem över kanten, så pass nära så man kunde ta på dem. Dom blir nog matade vid ytan för dom tiggde som bara den av oss besökare. Dom ställde sig på högkant rakt upp ur vattnet, med nosen ovanför vattenytan och simmade så tills dom kantrade bakåt. På undersidan har dom som en glad liten mun och små ögon, och ögon även på ovansidan. Fascinerande små varelser!

Jag och Hjärtat. Svårt att ta kort på oss båda samtidigt. Man vill ju inte be någon annan ta kort på oss heller och bli av med kameran, som i filmen Ett päron till farsa, haha!

Jag och Britney Spears på Madame Tussaud.

Hjärtat och Arnold jämför kroppshydda och spänner muskler. Man hörde några bakom som förundrat utbrast: "Look, his bigger than Arnold!"

Madonna såg lite stel ut, så jag gav henne lite massage.

Jag tycker George Clooney ser lite besvärad ut men det är nog bara för Hjärtat står och kollar medans vi håller handen...

John Travolta till höger om mig, men vad heter han den andra?

Vi gick genom Hyde Park en dag och jag fick ju lov att fota dom ridande tjejerna såklart! Här skulle vi ha galopperat lite Lena för dom hade en bred fin ridväg med sand runt hela parken.

Harrods det anrika gamla varuhuset i många våningar, fick vi ju lov att besöka. Vi hade liksom inte råd att storshoppa där precis, haha men lite fick vi ju lov att handla bara därför att.
Här är "våran" station från tunnelbanan. Vi bodde vid Russel Square och med den linjen kunde vi åka direkt ut till Heathrow flygplats. Det var enkelt att åka tunnelbana och ett bra system att förstå. En heldagsbiljett kostade ca 60kr och med den fick du även åka på dom röda bussarna.

En kväll gick vi på en suverän musikal som hette "We will rock you" med en massa rocklåtar speciellt från Queen. Jösses vad bra den var! Ståpäls mest hela tiden.

Teatern där musikalen hölls. Det fanns väldigt många musikaler att välja på i London. Mamma Mia tex men vi valde helt rätt.

Ja det var några bilder från våran resa. Har några i mobilen också som säkert poppar upp vartefter. Imorgon onsdag är jag ledig så då blir det mera bloggning. Kram på er

6 kommentarer:

Stolt Mamma sa...

Vilka mysiga bilder och vad härligt ni verkar ha haft det. Själv har man varit i England hela två gånger UTAN att besöka London. skämmes får man ju göra! Det får bli mitt nästa mål om jag ska dit igen, för det är en underbart land med glada och trevliga människor. =)

ErikaSH sa...

Härliga bilder! Hoho, jag kommer ihåg Florens-resan, ajajaj.. Ses senare! Pözz

ErikaSH sa...

Eller vi kanske inte alls ses senare utan i mon för du är ju ledig idag din lyckost.. =)

Ida sa...

Nu är ju inte jag den som känner igen folk, men kan det vara en ung samuel l jackson? Han är iaf mörk :)
Ni ser ut att ha haft det kanon!
Kramar

m i l l a h . s e sa...

Åååå vad roligt!
Och vad många "kändisar" du träffade på ;)
Kram!

Lena sa...

Jag säger så här, vi flyttar till London! Jag skulle gärna äta feta bakelser med dig hela dagarna och BallyMagic har inget emot att jogga runt i Hyde park med TC emellanåt. Den mörka mannen är Samuel L Jackson. Puss min fina vän