27 januari 2010

men nu då...


Sorry för den dåliga/obefintliga uppdateringen idag! Ibland förvinner dagarna iväg utan att man hänger med riktigt, och man har fullt upp tills man lägger sig, trots att man inte tycker att man har fått något speciellt gjort. Vissa dagar får man exakt hur mycket som helst gjort, är supereffektiv och har ändå tid över. Konstigt det där, för så vitt jag vet har dygnen lika många timmar alltid, haha!

Det har snöat hela dagen här i Dalarna och imorse när jag och Hjärtat åkte till Falun för ett möte, så kom det nåt äckligt snöblandat regn, fast det var sju minusgrader och bildade isbark på rutan och vägen. Glashalt blev det och isen på rutan smälte inte utan vi fick stanna och skrapa rutan. Nu är det mest en massa snö överallt som dom inte har hunnit röja undan. Dom hade dessutom lovat snökaos här med stormvarning, vi får väl se hur det blir med det?!

Något som känns väldigt upplyftande så här i vintermörkret och kylan är att jag och Hjärtat har bokat oss en solsemester i april! Tihi, fniss! Åååååh, vad jag längtar!

Vi ska bo på detta hotell i Egypten.
Härliga stränder och korallrev med underbart snorkelvatten.
Massage med Röda Havet som utsikt.
Mysigt hotell med stor pool som ligger direkt på stranden.

Åh vad ljuvligt det ska bli! Någon som varit i Marsa Alam tidigare? Vi var till Sharm El Shejk förra året och var helnöjda. Kram på er finingar

3 kommentarer:

Johanna sa...

Såg riktigt fint ut! Skönt att smita till värmen! Jag och sambon åker till Gran Canaria på onsdag, ska bli så skönt!

Ida sa...

Men vad skönt! Får man paxa plats i en väska? :)
Är så trött på den här snöstormen nu. Måste väl sluta någon gång ändå?!
Kramar

Stolt Mamma sa...

Näe fy rutti vad jag blir avis nu! =)