17 januari 2010

Skön söndag...


Skön dag vi har haft idag jag och Hjärtat. Vi tog sovmorgon, fast Hjärtat hann upp lite före mig och när jag kom upp hade han städat undan och torkat i köket och gjort fint. Käkade frukost och jag drog till stallet och gjorde klart där. När jag kom hem igen åkte vi och handlade på Maxi, och köpte bla fyra smörgåstårtor.

Klockan tre kom gästerna för att fira Hjärtats födelsedag som är imorgon. Vi fikade och presenter delades ut. Av mig fick Hjärtat mitt en Londonresa. Gissa om han blev glad! Så nu har vi bokat hotell på Arlanda och parkeringsplats på en av långtidsparkeringarna och i mitten av februari bär det av. Det ska bli så skoj, och mysigt att göra något på tu man hand!

Veckan som kommer ser ut som föjer:
* Måndag hovslagaren, middag för Hjärtat som fyller 40år.
* Tisdag klippa mig på förmiddagen.
* Onsdag ledig från DM men möte på kvällen.
* Lördag jobb DM och vaktjobb på natten.
* Söndag ledig!

Hoppas innerligt att det milda vädret fortsätter. Det får gärna var några minusgrader, precis så pass att snön ligger kvar, men ändå så skönt att man kan gå långisar med Tippan och att TC kan bli riden utan att matte fryser till is. Nu hänger min motivation på vädret liksom.

Puss på er

1 kommentar:

Ida sa...

Visst blir man omotiverad och anti när det är 20-30 grader kallt! Grattis till A, att han fyller jämt, det visste jag inte. Urmysigt med en Londonresa för er två :) Och att komma bort en stund mitt i tråkiga vintern och februari!