20 december 2009

nattsudd...


Hua, det är jobbigt att känna sig sjuk när man har massor att göra. Är duven i hela huvudet och snorar, men trots det har vi fått lite gjort idag. Förutom att vi har börjat julstäda här hemma, har vi också julhandlat mat inför julen. Kändes väldigt bra att göra det i tid så vi slapp dom långa köerna och den riktiga julstressen som säkerligen infinner sig här efter helgen, när det börjar dra ihop sig till dopparedagen.

Tyvärr blev vi inte så många som jag hoppats på här hemma på julafton. Pappa och systrar kunde inte komma, men det blir vi fem och min mamma och hennes sambo, så det blir mys! På juldagen är det julfirande hos min mormor och morfar, så får vi se när vi systrar och pappa kan ses. Underbart är iaf att vara ledig hela fem dagar under jul!

Nu ska jag gå och mysa ner mig under duntäcket och titta på brasan tills jag somnar. Det är riktigt mysigt! Godnatt sötisar!

2 kommentarer:

Ida sa...

Trodde nästan du låg nedbäddad när det inte hade blivit nåt bloggande på hela dagen. Men julstök är också en godkänd anledning! Synd att vi inte ses på julafton, men det blir alldeles för stressigt för mig när jag ska upp och jobba dagen efter igen. Och ut och köra i det vädret som varit de senaste dagarna är nog inte det bästa heller.
Vi får ta igen det lite senare istället! Kramis

- sa...

Wow, fem dagar! Inte illa. :) Skönt så man kan vila upp sig lite inför det nya året.

Här är det snorigt och dant också, fy vad tråkigt det är! Å aldrig finns det någon lämplig tid som man blir förkyld på heller. Grrr!