16 december 2009

lite uppretad...


Vet inte riktigt varför jag ska drabbas av detta, men det har hänt mig tre gånger i mitt liv. En gång i en butik, och två gånger i stallet. Ni vet att jag känner mig lite för tjock, och detta gör inte det hela bättre. Som häromdagen när jag var i stallet. Hade på mig massa lager med kläder för att det var kallt och under min stora stalljacka hade jag en hoodtröja. Jag står en lång stund och pratar med en i stallet och efter en stund går hon fram till mig och stryker mig på magen och säger, -Är det en bebis? What!!! Fan så tjock är jag väl för fan inte!!! Jag bara, -Nej , oj nä det är bara bylsiga kläder och fett! Vad skulle jag säga liksom?!

Sen idag när jag hade slutat jobbet och varit hem för att byta om och käkat lite, så tog jag bilen till stallet. Innan jag åkte messade jag hon som hade kvällsfodringen och skrev att jag kunde ge hästarna för att jag ändå skulle dit. När jag väl kom till stallet var det släckt, vilket betyder att hästarna är nattade och klara. Hon som har kväll backar ut sin bil varpå jag stoppar henne och ställer frågan om hon redan har nattat hästarna? Jo mycket riktigt har hon gjort det, UTAN att ha gett min häst TC kraftfoder!!! Jag har nämligen INTE varit där än idag, så det är både omockat och ingen mat iordninggjord till min häst. Kollar man inte sånt när man nattar??? Fan jag blir så jävla less! Jag är skitnoga med att kolla om alla hästar har vatten, mat och att både täcken, lindor och allmäntillståndet verkar ok. Jag trodde det var det man gjorde när man nattade hästarna?! Man vill ju helst att dom andra är lika noga med min häst så man kan känna sig trygg när man själv inte är där. Men inte hon inte! Grr!

5 kommentarer:

- sa...

Men vad är det för fel på folk? Är dem inte uppfostrade?! Man klappar inte NÅGON på magen, inte ens dem som faktiskt är gravida i 8:e månaden. Vem vill bli klappad på?! Jag blir så arg...

Jag tror det beror på att de tror att du är i den åldern nu,har varit gift i några år och så där. Så då ska ju självklart ungen komma som ett brev på posten. GAAAAAAAAAH!

Hon som nattade hästarna verkade ju lite småpuckad. Varför ringer/messar man inte och frågar om fodret? Förstår att man kanske kan missa om det är mockat ifall man häller i maten utifrån. Men fodret... Hallå?!

Du skulle haft en boxningskudde i källaren som du kunde avreagera dig på, det skulle då jag behövt efter det där. Puss och kram sötsyster!

- sa...

Ja, tänkte det. Har fått nog av henne nu. ;) Det kommer ju föl till våren, & en eventuell flytt blir ju inte så enkel om man ska ta med en häst eller kanske flera t.o.m. :)

Sen var hon ju ett projekt som jag har gjort vad jag kan med. Nu funkar hon till vanliga ryttare att träna och tävla lite på utan problem.

Sen tycker jag att det är lite dyrt att ha häst för att tävla runt en meter. Jag vill rida högre klasser, annars kan det lika gärna få vara. :) Jag är ju inte den blödiga sorten heller,utan tycker det är lite roligt att sälja och köpa. :)

Malin Pysen & Cezo sa...

Fy fasiken förstår att du blir irriterad...skulle jag också bli, men jag vill säga att jag tycker att du är jätte fin. Kram & stå på dig.

Ida sa...

Men fy, så gör man inte! Inte någon av de två grejorna! Vad irriterad jag blev nu. Var redan lite upprörd över en dum kommentar på min blogg, men detta var ju värre.
Massa kramar till dig söta syster!

Nutti sa...

Tack för fina kommentarer sötisar! Det värmer. Kram