23 november 2009

man måste äta då...


Imorse var det dags för hoppträning igen för Fredrik. Vanligtvis är vi 5-6 stycken, men idag var vi åtta stycken ett tag, och vi har ett 40-ridhus så det är lite trångt. Men avsolut bra träning att rida när det är några fler och mycket hinder, för det är ju så det oftast är på framhoppningarna när man tävlar. TC kan vara lite sur när vissa hästar kommer för nära bakom, så det är bra att träna på.

Fick väldans bråttom efter träningen och hann inte äta lunch innan jobbet, och framåt tre var jag hungrig som en liten varg. Knatade iväg till systrarna Blombergs café som ligger i samma byggnad som våran butik. Det är två unga systrar som tagit över en jättetråkig lokal där det varit tobaksbutik förut, och förvandlat den till ett urmysigt café där det alltid hänger folk numera. Så skoj när dom lyckas tycker jag! Iaf så köpte jag en räkmacka där som jag smaskade i mig på fikat. Inte mycket till mat på en hel dag kanske...

När jag kom hem lagade hjärtat grillad lax med rivna morötter, keso, oliver, fetaost och tomater. gissa om det var gott?! Jag har världens bästa man! Love U!

Jag, Vincent och E har varit ute och gått med doggsen nu på kvällen. det blev en timmes snabbpromenad och en massa snickesnack. Trevligt! Nu bloggläsaande! Puss på er

2 kommentarer:

Lena sa...

Jaaa fin att titta på är du men jag vill gärna ha lite text också, tell me tell me... Gonatt och puss och nyp i stjärten dadådadåda

Ida sa...

Åh, vad skönt att bli bortskämd med lagad mat. God sådan också!
En räkmacka klarar man inte hela dagen på, men bättre än att välja ngt fikabröd eller godis som det lätt blir när blodsockret är lågt...
Kramis!