25 oktober 2009

vi kör söndagsmys...


Nu har jag tänt ljus i hela vardagsrummet och släckt nästan alla lampor, bara lite myspysbelysning. Dagen har varit hur skön som helst och jag har hunnit med en hel del faktiskt.

Började med att åka till stallet före tio och jag och Lena tog våra hästar på en uteritt i skogen. Det duggade när vi red iväg men sen avtog det så vi slapp bli blöta. Det var skönt att komma ut i skogen och det verkade hästarna också tycka, men usch vad blött det är överallt och så där otäckt surt som bara höstväder kan bjuda på.

Jag och Hjärtat åt lunch hemma och sen blev det storhandling på Coop. Skönt att fylla på skåp och kyl med allt nödvändigt och onödigt man kan behöva. Då kan man bara gå och sno ihop något när man blir sugen på nåt...som om jag skulle behöva nåt mer liksom...

Jag och Tippan har varit ute och gått promenad med Vincent och hans hund Devil. Vi gick supersnabbt och blev alldeles svettiga. Blev otroligt kissnödig innan jag hunnit hem. Ni vet så där kissnödig som man blev när man var liten och knappt kunde hålla sig. Jag hann hem och ropade åt stackare E, som var på toan nere, att det var dags att genast bli klar och lämna plats åt en i nöd. Haha stackarn!

Vi hörs senare sötisar! Bá bye!

Inga kommentarer: