21 oktober 2009

onsdagsmys...


Nytt linne från Gina Tricot.

Imorse åkte jag inte till stallet utan tog en lång skön dusch och fixade håret och hoppade i arbetskläderna. Efter jag tagit ut Tippan tog jag vägen förbi Granngården för att kolla om det fanns något stalltäcke till TC. Hanna min syster fyndade där igår, men tyvärr var alla slut. Med mig hem fick jag iaf ett fleecetäcke med gjordar för 179kr och sköna vinterhandskar till mig från Ejendahls. Har haft sådana i stallet i flera år, dom är otroligt sköna, lagom tunna och dessutom varma. Nu köpte jag ett par extra att ha vid hundprommis också. Haha intresseklubben får anteckna här...

Tog en sväng på Kuppola också och köpte linnet med silvernitar på Gina för 149kr. Tror det blir snyggt till tex mina grå slitna stuprörsjeans.

Jobbat har jag också gjort idag. Det börjar bli bra ordning nu och vi har packat upp en ny serie kvalitétsshampon för hund och katt som heter Anju Beauté, från Frankrike. Ska bli skoj att se hur den kommer att gå. Den är ju redan efterfrågad och sen tidigare har vi, förutom alla vanliga märken, Espree produkterna, som är helt kanon! Dom går att jämföra med frisörprodukter.

Nu på kvällen har jag och Lena träffats i stallet. Hon hade tagit in hästarna och mockat till Bally och TC och spolat benen på dem tills jag kom dit. Jag köpte med mig mat och vi hade lite picknick på stallgången med Maxmat och hallonpaj innan vi red ett pass dressyr i ridhuset. Mysigt va?!

Nu skajag kolla runt på lite bloggar. Sov så gott sötisar! Kram

4 kommentarer:

- sa...

Hallonpaj i stallgången låter väldigt mysigt. :)

Ida sa...

Picknick! Mys! Synd att det inte fanns något stalltäcke till dig. Gissar att TC måste ha aningen större storlek än vår lilla Sharon också, bra med en ltien då man kan ha tur att det finns storlekar som itne gått åt redan :) Men ett fleece med gjordar är inte dumt heller! Köpte ett sånt till Sharon i våras, himla praktiskt i transport vid träning/tävling, och mycket snyggare än med en lös gjord runt magen ;)

Linnet är jättefint, det ska jag spana efter när lönen kommer. Tycker abra det är lite tråkigt med brottarrygg, men kanske är en anlednign att få köpa nya bh-ar? :)
Tycker vi får köpa lika saker som ses så sällan ;) Har du använt dina rosa jeans än då? De från vila som vi rea-fyndade! Det har inte jag... Ligger i garderoben med lapparna kvar. Skäms på mig!

Lååång kommentar, hoppas du orkade läsa ;)

Lena sa...

Ja hur mysigt kan man ha på tu man hand i en kall stallgång med hungriga dvärgpinschrar & två trötta hästar som står och gör fula miner, jo hur mysigt som helst med rätt sällis!

Puss min vän

- sa...

Det står nog om mig snart också. :)